۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان مطرح کرد

فعالیت۲۴مسجد درطرح امام محله/امام جماعت به امام محله ارتقامی یابد

فعالیت۲۴مسجد درطرح امام محله/امام جماعت به امام محله ارتقامی یابد

گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که امام جماعت مسجد به امام محله ارتقاء می یابد، گفت: مسجد سرنوشت ساز، تحول ساز و تولی گری اش با امام محله است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد، ظهر شنبه در نشست هم اندیشی امامان محله شهری، اظهار کرد: مسجد مهم ترین پایگاه اجتماعی و زیرساخت فرهنگی جامعه است و همه اقشار، اصناف و قومیت ها با رده سنی مختلف جامعه در آن جای گرفته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این مطلب که مسجد با همه دستاوردها و اهمیتی که دارد در امامش تبلور پیدا می‌کند، افزود: مسجد سرنوشت ساز بوده و علمداری و تولی گری آن با امامش است.

وی بیان کرد: امام به معنای این نیست که فقط جلو بایستد و بقیه هم پشت سرش نماز بخوانند، بلکه امامت پیش رونده، پیشرو و پیشگام بودن است و فردی است که رهبری می‌کند.

ولی نژاد با توضیح این که ما به دنبال امام محله هستیم نه فقط امام جماعت، ادامه داد: یکی از وظایف امام محله فعالیت های مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره است.

وی با بیان این که هیئات مذهبی، بسیج، کانون فرهنگی و غیره زیرشاخه های مسجد هستند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به شکل اساسی دنبال این است که امام جماعت مسجد به امام محله ارتقاء و به یک جریان تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ مسجد شهری استان در طرح امام محله شروع به کار شدند که باید مسجد، محور برنامه ها و امام جماعت هم امام محله شود.

ولی نژاد در خصوص هویت بخشی امام محله و مساجد محوری گفت: مساجد موفق، شناسایی شوند و مورد الگو قرار بگیرند و با هماهنگی صداوسیما، موفقیت شان برجسته و نشان داده شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا، نماز های جماعت تعطیل شد، ولی مساجد تعطیل نشد، اظهارکرد: مساجد به‌ عنوان مهم ترین پایگاه در رزمایش مواسات و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان نقش آفرینی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: حدود ۱۶۰ روحانی مستقر، ۱۰۰ روحانی طرح هجرت و ۵۰ روحانی به صورت خودجوش در استان مشغول فعالیت های دینی و فرهنگی هستند.

گفتنی است، این برنامه با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن ولایت این اداره کل برگزار شد.

کد خبر 4937582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha