۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۴۵

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

چهاردهم و پانزدهم خرداد بن مایه هویت انقلاب اسلامی ایران است

چهاردهم و پانزدهم خرداد بن مایه هویت انقلاب اسلامی ایران است

زاهدان - معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مناسبت های مهمی از جمله چهاردهم و پانزدهم خرداد به نوعی ریشه و بن‌مایه هویت انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌زینی‌وند در نشست ستاد گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: نسل جوان با بسیاری از رخدادها و مبانی مهم انقلاب اسلامی آشنایی کاملی ندارند بنابراین مراسم گرامیداشت چهاردهم و پانزدهم خرداد فرصتی است که مبانی نهضت امام، اندیشه‌ها و نوع حکومت داری ایشان را به آنان بشناسانیم.

وی افزود: در ادامه رخداد ۱۴ خرداد و ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی (ره) پانزدهم خرداد و دوره جانشینی رهبر معظم انقلاب را داریم؛ که لازم است سبک حکومت داری اسلامی و اقتدار و شجاعت ایشان در تصمیم گیری‌ها در مباحث داخلی و بین‌المللی با تولید محتوای مناسب به جامعه بویژه نسل جوان انتقال یابد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: صراحت بیان و شجاعت در عمل رهبر معظم انقلاب ریشه در ویژگی‌های شخصیتی و همچنین اعتقادات دینی ایشان برگرفته از مکتب امام حسین (ع) دارد و نسل جوان هم از این روحیه آرمان‌گرایی و هویت ایرانی استقبال می‌کنند.

وی به انتخاب شعارهای اقتصادی طی بیش از یک دهه گذشته توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: قطعاً شناخت فلسفه و دلایل این درایت رهبری برای کشوری که دچار تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی است لزوم تحلیل درست و مسلح بودن آحاد جامعه به مطالعه عمیق سیاسی و تاریخی را می‌طلبد.

زینی وند تاکید کرد: این مناسبت‌ها فرصتی برای هشدار و آگاهی دادن مردم و نهضت مطالبه‌گری آنان در مقابل ساختارهای ناکارآمد و فسادزاست و بزرگترین مبدع این گفتمان در کشور خود رهبر معظم انقلاب هستند که ضرورت دارد آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی با گذر از مسائل جناحی و تولید محتواهای مناسب نسبت به این آگاهی بخشی اقدام کنند.

وی به برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد پرداخت و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها موظفند با هدف آشنا کردن نسل جوان و گرامیداشت این ایام و با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار نسبت به فضاسازی محیطی متناسب با این ایام اقدام کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت اعمال محدودیت‌ها در بحث فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (ره) به صورت نمادین در مدت زمانی محدود و با حضور مدعوین معدود در مرکز و شهرستان‌های استان به تشخیص ستادهای استانی و شهرستانی مقابله با بیماری کرونا انجام می‌شود و اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی در اولویت خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی امسال هم کاروان اعزامی به مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) نداریم.

عباس صفدری ادامه داد: تبیین اندیشه‌ها و ابعاد شخصیتی امام (ره) و سیره عملی ایشان با محوریت اقدامات فرهنگی و برگزاری مراسم نمادین در مساجد و حسینیه‌های منتخب در روز سیزدهم خرداد ماه در سطح استان از جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود.

کد خبر 4937964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha