۷ خرداد ۱۳۸۶، ۱۹:۵۰

صمد مرفاوی :

قسمت نبود قهرمان شویم / به جای مشکلات مصیبت داشتیم / هنوز هم معتقدم تیم من بالاتر از پرسپولیس است

قسمت نبود قهرمان شویم / به جای مشکلات مصیبت داشتیم /  هنوز هم معتقدم تیم من بالاتر از پرسپولیس است

سرمربی تیم فوتبال استقلال با ستایش حمایت های بی دریغ هواداران استقلال خاطر نشان کرد: آنها باید بدانند که استقلال این فصل مشکلات نداشت بلکه با مصیبت هایی دست به گریبان بود که قهرمانی را از ما گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، صمد مرفای پس از تساوی یک بر یک تیمش برابر تیم فوتبال پاس تهران با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: پیش از آنکه بخواهم در خصوص مسائل فنی صحبت کنم بهتر است از هواداران استقلال تشکر کنم که شرافتمندانه و مردانه تیمشان را تا آخرین همراهی کردند و دست از حمایت ما برنداشتند. از اینکه امسال نتوانستیم عنوانی شایسته آنها کسب کنیم از همه آنها عذرخواهی می کنم و شرمنده آنها هستم.

وی ادامه داد: هواداران استقلال باید بدانند در فصل جاری ما مشکلات نداشتیم به جای مشکلات با مصیبت ها دست به گریبان بودیم. با این حال با ناملایمتی ها مبارزه کردیم، ساختیم ، دم نزدیم تا اینکه استقلال سربلند باشد . بازیکنان من با این وجود تا آخرین لحظه تلاش کردند اما قسمت نبود قهرمان لیگ برتر شویم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به تغییرات متعدد در راس مدیریت این باشگاه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بارها مدیرعامل و مجمع باشگاه تغییر کرد در کار خود خلل وارد نکردیم و روند  مثبت بازیهای خود را حفظ کردیم تا تیم به موفقیت برسد امروز که تیم نتوانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند این صحبت ها را مطرح نمی کنم که ناکامی خود را توجیه کرده باشم. اینها را می گویم تا هواداران استقلال از مصیبت های ما آگاه شوند.

وی مهمترین مشکل تیمش را نداشتن مهاجمی تمام کننده و تمام عیار خواند و افزود: اگر چنین بازیکنی داشتم در بازیهای گذشته تا این اندازه موقعیت گل از دست نمی دادیم. طی سه بازی اخیر بارها صاحب موقعیت گلزنی شدیم حتی بیشتر از بسیاری از بازی های فصل جاری. اما حساسیت رقابت در صدر جدول باعث شد تا مهاجمانمان نتوانند از این فرصت ها استفاده کنند. شاید اگر مهاجمی تمام کننده داشتیم امروز نتیجه ای بهتر نصیب استقلال می شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: بضاعت ما همین بود . بازیکنان نیز برای موفقیت تیم زحمات بسیاری را متحمل شدند اما  قسمت نبود قهرمانی را از آن خود کنیم. هنوز هم معتقدم تیم من بالاتر از پرسپولیس است . تیم من بالاتر از حد انتظار عمل کرده و جایگاهی رفیع تر از توانایی خود دارد. با تمام مصیبت هایی که داشتیم تیم استقلال را تا هفته آخر مدعی قهرمانی نگه داشتیم اما تیم پرسپولیس چنین مشکلاتی نداشتم. این تیم با جذب حسین کعبی مشکلات متعدد خود در خط حمله را رفع کرد اما ما کوئیکه را آوردیم که با حساسیت های رقابت در چنین سطحی آشنا نبود و نتوانست برای تیم ثمربخش ظاهر شود.

مرفاوی اذعان داشت: نمی خواهم برای ناکامی استقلال از فرد خاصی نام ببرم اما با نگاهی به روند مدیریتی باشگاه به خوبی عامل ضعف ما مشخص می شود. قطعا فتح الله نمی توانست در دو هفته کار خاصی برای تیم انجام دهد . او نیز قطعا خواهان موفقیت تیم بود. اما متاسفانه حاشیه هایی که همیشه در تیم های استقلال و پرسپولیس وجود دارد به تیم لطمه زد و در نهایت منجر به از دست رفتن قهرمانی شد.

وی با انتقاد دوباره از برنامه ریزان لیگ برتر خاطرنشان کرد: روند مدیریتی باشگاه استقلال برای ما حاشیه ساز شده بود . از آنجایی که این روند ثابت نبود بی ثباتی در بین مدیران باشگاه باعث شد لطمات جبران ناپذیری در باشگاه استقلال بوجود آورد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: اینکه استقلال تا آخرین لحظه در کورس قهرمانی بود تنها به خاطر آبرورداری من بود. من امانتدار بودم به خاطر اینکه خود را متعلق به استقلال و از خانواده استقلال می دانستم . خیلی چیزها را می دیدم اما به خاطر موفقیت تیم دم نمی زدم. اگر امانتداری نمی کردم مطمئنا استقلال امروز در چنین جایگاهی نبود.

وی ادامه داد:  استقلال خیلی از فاکتورهای لازم برای قهرمانی را نداشت. استقلال همانند ویترین زیبایی بود که از بیرون جلوه داشت و داخل آن خالی از امکانات و شکل باشگاه حرفه ای بود. اگر در میانه فصل این مشکلات را نمی گفتم و سکوت می کردم استقلال الان به جای رقابت در کورس قهرمانی و کسب جایگاه چهارم در میانه جدول دست و پا می زد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال  تاکید کرد: اگر حجازی به استقلال بیاید به او خوشآمد می گویم و نمی توانم در خصوص حضور او در استقلال اظهار نظری کنم. در حال حاضر فکر خاصی برای آینده ندارم . در سال جاری به اندازه کافی زجر کشیده ام و دم نزدم.

مرفاوی گفت: مسئولیت امروزمن در استقلال به پایان رسیده است تا به اینجا مخلصانه تنها به عشق استقلال نه به خاطر منفعت شخصی خود کار کردم. با این حال مسئولان باشگاه هر تصمیمی بگیرند به آن احترام می گذارم و هر جا بروم طرفدار استقلال خواهم ماند.

وی تصریح کرد: به تیم سایپا برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر تبریک می گویم . همچنین به علی دایی هم بازی سابق خودم و مسئولان و مدیران سایپا که واقعا یک مجموعه کامل و حرفه ای را داشتند. سایپا یک تیم کاملا حرفه ای بود که با امکانات و برنامه ریزی قوی از ابتدا با هدف قهرمانی وارد لیگ برتر شده بود.

کد خبر 493941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha