۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۷

در چهارمحال و بختیاری؛

۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات هزینه ای جذب نشده است

۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات هزینه ای جذب نشده است

شهرکرد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات هزینه ای در استان چهارمحال و بختیاری جذب نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شهریار پور بعد از ظهر دوشنبه در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: براساس گزارش هواشناسی در آینده با ۶۵ درصد خشکسالی در استان مواجه می‌شویم که تمام فعالیت‌های اقتصادی استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نباید هنگام وقوع به دنبال برآورد خسارت باشیم بلکه باید از هم اکنون این خسارت برآورد شده و تأمین اعتبار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون استان‌های زاگرس نشین کشور با آتش سوزی جنگل‌ها مواجه هستند؛ ادامه داد: اکنون اعتباراتی با رویکرد اطفا حریق توزیع می‌شود اما نباید تصور شود که استان مشکلی ندارد و نیازمند اعتبارات هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از نظر ماشین‌آلات و نیروهای انسانی برای اطفای حریق مشکل داریم و موارد پیشگیرانه نیز باید انجام شود تا سهم استان از این اعتبارات مشخص شود.

وی با بیان اینکه در سطح کشور سند ملی بحران آماده شده و باید این سند در استان هم تدوین شود، گفت: پیش بینی شده است که در آینده هر نوع اعتبارات پیشگیری در این سند دیده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: استان دارای خطرات متعددی است که باید جذب منابع را به خوبی در نظر داشت.

وی گفت: ۴۰ میلیارد تومان از منابع هزینه‌ای در استان جذب نشده و شرایط عملکردی خوبی در کشور برای استان نخواهد بود لذا باید هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری در زمینه غرق‌شدگی نیز گفت: ابعاد این موضع در سطح استان مورد کارشناسی قرار نگرفته و اطلاعات نشان می‌دهد شرایط خوبی در استان نداریم که باید یک کارگروه تخصصی در این زمینه در استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: از نظر زیرساختی شرایط طبیعی این حادثه در استان وجود دارد و باید اقدامات و مسیر دستگاه‌هایی مرتبط مشخص شود و در مسیر رفع مشکل اقدام شود.

کد خبر 4939568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha