۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

روح الامینی: وکیل الدوله نیستیم/ دولت در کار مجلس دخالت نکند

روح الامینی: وکیل الدوله نیستیم/ دولت در کار مجلس دخالت نکند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بسیاری از دولتی ها و معاونان پارلمانی در انتخابات مجلس دخالت می کنند اما باید بدانند ما وکیل الدوله نیستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین روح الامینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی شاخص‌های کلان اقتصادی، گفت: اگر مجلس در رأس امور است که باید باشد، باید بسیاری از مجوزها و دستورالعمل‌های شورای هماهنگی قوا به مجلس بازگردانده شود.

وی افزود: شورای هماهنگی سران قوا تدبیر خوبی است اما برای ضرورت است و باید مجوزها و دستورالعمل‌های آنان حداقلی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال ما این است که چرا صنایع ما از جمله صنایع دارویی شش ماه و یک سال باید پشت بروکراسی بانک مرکزی برای ثبت سفارش بمانند؟ این درحالی است که مدیریت کرونا در کشورمان نشان داد که ما بسیاری از کارها را می‌توانیم با هزینه کم و سرعت زیاد انجام دهیم.

روح الامینی با اشاره به وضعیت صادرات کشور گفت: چرا کامیون‌ها باید ماه‌ها در مرز بمانند، برای ایران بازار همسایه‌ها حق مسلم است بنابراین باید در صادرات پنجره واحد داشته باشیم. کرونا نشان داد بسیاری از قوانین دست و پاگیر است بنابراین باید آنها را کنار گذاشت.

وی همچنین با اشاره به بودجه نهادهای سه قوه گفت: بودجه نهاد ریاست جمهوری، نهاد مجلس و نهاد قوه قضائیه در چند دوره اخیر روند صعودی داشته است و بسیار بیشتر از روند صعودی جاهای دیگر بوده است و بنده اسناد آن را دارم و شاید در اختیار رسانه‌ها بگذارم و ما باید از خودمان شروع کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: از طرف بنده به دولتی‌ها بگویید که مدیریت مجلس را به خود ما واگذار کنند و دولتمردان ومعاونان پارلمانی آنقدر کار دارند که باید به کارهای خود بپردازند و بهتر است در انتخابات مجلس و کمیسیون‌ها دخالتی نداشته باشند و باید بدانند که ما وکیل الدوله نیستیم.

کد خبر 4940031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha