۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تأمین اجتماعی گام جدی برای تأمین مایحتاج بازنشستگان برنداشته است

تأمین اجتماعی گام جدی برای تأمین مایحتاج بازنشستگان برنداشته است

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی از ظرفیتهای بسیار خوبی برخوردار است، اما گامهای جدی برای تأمین مایحتاج اساسی بازنشستگان و مستمری بگیران برنداشته است.

علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: انتظار داریم بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و یا اجرای طرح‌های خرید اعتباری مناسب، بازنشستگان و مستمری بگیران را در این شرایط سخت اقتصادی یاری کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل عدم همخوانی میزان افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان با تورم موجود، سفره آنها روز به روز کوچک‌تر شد و باید در حد امکان و با حمایت‌های جانبی کمک حال بازنشستگان و مستمری بگیران بویژه حداقل بگیران باشیم.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی در ادامه افزود: گستره جمعیتی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی که جمعیتی بیش از ۳.۵ میلیون نفر را شامل می‌شوند نباید عرصه سودجویی و سوءاستفاده برخی از نهادها برای اجرای طرح‌های اقتصادی باشد و تنها به فکر فروش محصولات خود با شرایط دلخواه و افزایش تراکنش‌های مالی باشند، بلکه در درجه اول باید رضایت و انتفاع مطلوب بازنشستگان و مستمری بگیران را در نظر داشته باشند.

وی گفت: متأسفانه علیرغم اینکه سازمان تأمین اجتماعی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است، اما گام‌های جدی برای تأمین مایحتاج و کالاهای اساسی و ضروری از جمله لوازم خانگی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی برنداشته است.

بیات همچنین افزود: کانون عالی کارگران بازنشسته ضمن اطلاع رسانی به تمامی کانون‌های استانی و شهرستانی اعلام کرده است تا با وحدت رویه در زمینه مشارکت و همکاری با بانک‌ها و اخذ تسهیلات بانکی، مراقبت لازم برای جلوگیری از سو استفاده مالی از بازنشستگان و مستمری بگیران را به عمل آورند.

کد خبر 4943208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      0 0
      مرد حسابی دولت و وزیر درحال استیصاح صمت وفعلی کار !ومنتخب تنبل وبی حالش در تامین اجتماعی که همه نوکر ما ملت هستند ول کردی دنبال وام هستی ؟ بعد از حدود ۳ماه هنوز درخوابند وهیچ حرکتی نکردند.