۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲

مسئول گروه جهادی صراط:

طرح طبیب دوار موجب تقویت ازتباط مردم و روحانیون شده است

طرح طبیب دوار موجب تقویت ازتباط مردم و روحانیون شده است

قزوین- مسئول گروه جهادی صراط گفت: با اجرای طرح «طبیب دوار» در محلات زمینه تقویت ارتباط مردم و روحانیون و حل مشکلات معنوی و دینی و شناسایی مشکلات محلات مهیا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی روحانیون و طلاب ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمد تقی زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام مصطفی صالحی مسئول گروه جهادی صراط و جمعی از مبلغان دینی و طلاب و روحانیون در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی صالحی در این مراسم گفت: شرایط ایجاد شده ناشی از انتشار ویروس کرونا مشکلات روحی، اقتصادی، معیشتی، زیادی برای مردم ایجاد کرده و بخشی از فعالیت‌های تبلیغی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

وی بیان کرد: هر چند با انتشار ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های دینی و تبلیغی در مراکز مذهبی و مساجد تعطیل شد اما روحانیون هرگز مسئولیت سنگین خود را فراموش نکرده و با روش‌های دیگری رسالت خود را انجام دادند.

صالحی تصریح کرد: در گروه جهادی صراط دو کار اساسی را پیگیری کردیم و با حضور و استقرار در بیمارستانها نسبت به عیادت از بیماران و رسیدگی به امور بالینی و کاهش مشکلات روحی افراد آسیب دیده از کرونا اقدام شد.

مسئول گروه جهادی صراط یادآور شد: همچنین طرح «افطاری ساده، سفره‌ای به وسعت یک شهر» در استان قزوین در مناطق جنوبی و شمالی شهر برپا شد و توانستیم خدمات مؤثری انجام دهیم.

صالحی گفت: در اجرای این طرح در ۲۰ محله هر شب در ایام ماه رمضان به یک هزار خانواده سفره‌های ساده افطاری تحویل داده شد.

تداوم طرح طبیب دوران ضروری است

وی اضافه کرد: از دیگر طرح‌های این ایام اجرای طرح «طبیب دوار» برای تقویت ارتباط مردم و روحانیون بود که تداوم آن ضرورت دارد.

حجت الاسلام صالحی گفت: طرح «طبیب دوار» با محوریت امام جماعت مساجد و محلات با حضور ۱۱۰ نفر از طلاب و روحانیون عملیاتی شد که مورد استقبال قرار گرفت.

صالحی کرامت طلاب و روحانیون را بالاتر از مسائل مادی دانست و یادآور شد: طلاب با آموزش‌های اخلاقی و دینی آموخته اند با همه سختی‌ها با کرامت زندگی کنند به همین دلیل هر چند از گروه‌های آسیب پذیر در موضوع کرونا بودند اما هیچگاه این مشکلات را بازگو نکردند و با جیب خالی فقط خدمت رسانی را مورد توجه قرار دادند.

وی اظهار داشت: در روزهایی که بسیاری از گروه‌ها مورد توجه قرار گرفته و کمک‌هایی دریافت کردند شاید تنها گروهی که اظهار نیاز نکرد و مشکلات ا تحمل کرد فقط گروه‌های جهادی طلاب و روحانیون بود.

صالحی اضافه کرد: طرح مواسات یک فرصت بود تا گروه‌های جهادی در کنار یکدیگر قرار گرفته و با مشارکت برای رسیدگی به امور نیازمندان پیشگام شوند و کارهای خوبی در این ایام رخ داد.

وی گفت: گاهی اوقات بحران‌ها بهترین فرصت برای رشد است و در این روزها می‌توان حتی مدیریت‌ها را ارزیابی کرد و سنجید و ما هم در دوران شیوع ویروس کرونا در کنار همه آسیب‌ها توانستیم فرصت‌هایی برای تقویت همدلی و کمک و مواسات پیدا کنیم تا کارهای مشارکتی تقویت شود.

.
صالحی اضافه کرد: جایگاه روحانی یک طرف و مشکلات مردم سوی دیگر قرار داشت و در این ایام که برخی مناسبت‌ها و مکان‌های مذهبی تعطیل شده بود و مردم هم کمی نا امید شده بودند با حضور طلاب جهادی بخشی از کمبودهایشان برطرف شد.

وی گفت: بستر طرح طبیب دوار بر این است که در طول سال تداوم داشته باشد و با این کار ظرفیت خوبی برای خدمت رسانی ایجاد شده است.

مسئول گروه جهادی صراط گفت: در طرح طبیب دوار حدود ۳۰۰ مبلغ نیاز داشتیم و کار مسجد محور بود و امام جماعت در واقع امام محلات محسوب می‌شد و برای هر یک هزار نفر از جمعیت محلات یک مبلغ تعیین شد تا به خانه‌ها سرکشی شود و ۱۲ هزار خانه در ۱۸ محله سرکشی شد.

وی اظهار داشت: اگر این طرح در طول سال ادامه یابد در واقع یک پزشک دینی برای آرامش روحی و معنوی افراد مشخص شده که می‌تواند دستاوردهای معنوی خوبی در جامعه داشته باشد.

صالحی اضافه کرد: باید برای کسانی که امکان مسجد رفتن ندارند بتوانیم ارتباط روحانی و مردم را برقرار کنیم تا هم بستر تبلیغ برای مبلغان دینی مهیا شود و هم عموم مردم ارتباط تنگاتنگی با روحانیون، طلاب و مبلغان دینی داشته باشند.

وی گفت: اگر بتوانیم جوانان و نوجوانان را جذب برنامه‌های دینی و فرهنگی کنیم بدون شک آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

در ادامه حجت الاسلام میر سلامی امام جماعت محله نواب گفت: در شرایط کنونی دامنه مخاطب طلاب زیادتر شده و فرصت‌ها و تهدیدات محلات مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کرده ایم.

وی بیان کرد: طرح طبیب دوار در محلات موجب تثبیت نقش امام جماعت‌ها در محله‌های شهری شده و با حضور روحانیون در این مکان‌ها شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.

میر سلامی اظهار داشت: ارائه مشاوره کارشناسی، شناسایی افراد آسیب پذیر، توزیع ارزاق عمومی، سرکشی به آسیب دیدگان و خانواده‌های مداحان و طلاب و روحانیون و دیدار با خانواده امواتی که مجلس سوگواری نگرفته بودند موجب شد آلام افراد کاهش یابد.

وی بیان کرد: طرح طبیب دوار دستاوردهای خوبی داشته و نگاه مردم به روحانیت خیلی مثبت شده است.

حجت الاسلام چراغی از بویین زهرا نیز گفت: اگر در دین خود محکم گام برداریم دنیای خود را هم آباد کرده ایم.

وی بیان کرد: ۴۰۰ هسته جوان در بویین زهرا راه اندازی شده و از اسفند ماه پس از بیماری کرونا کار خود را با فروش طلای اهدایی همسر یک طلبه آغاز کردیم و با تهیه چند دستگاه تب سنج و اجرای طرح غربالگری اقدامات مؤثری در این زمینه صورت گرفت.

چراغی تصریح کرد: نذر ۲۱ رأس گوسفند و توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان، راه اندازی کارگاه ماسک و تولید روزانه یک هزار عدد ماسک بهداشتی، توزیع ۲۱ هزار پرس غذای گرم و ۲۵۰۰ بسته معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی از اقدامات انجام شده است.

حجت الاسلام سلیمانی از اقبالیه هم گفت: باید به آنچه باور داریم عمل کنیم لذا از خیرین کمک گرفتیم تا به نیازمندان رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: مشارکت مردم خیلی خوب بود و افراد آسیب دیده زیادی داشتیم که به آنها کمک شد و در کنار آن با برگزاری کلاس‌های قرآنی و دینی در فضای مجازی برای کودکان، سفره‌های افطاری ساده برای ۴۰۰ خانوار هم برپا شد.

حجت الاسلام جلیلوند از طلاب جهادگر هم در این مراسم اظهار داشت: هر تحولی اگر جریان ساز باشد می‌تواند به دستاوردهای مثبتی منجر شود و طرح طبیب دوار از کارهای خوب و تأثیرگذار فرهنگی است.

وی اضافه کرد: اگر رهنمودهای رهبری را عمل کنیم و در مسیر بصیرت افزایی گام برداریم به نتیجه می رسیم لذا انتظار می‌رود روحانیون وارد جریانات سیاسی نشوند و همت خود را برای بصیرت افزایی بکار گیرند.

جلیلوند گفت: کار فرهنگی تخصصی و زمان بر است و سختی‌های خود را دارد و در صورت توجه به آموزش‌های کارشناسی و استفاده از نیروهای متخصص می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.
 

کد خبر 4944641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha