۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴

تا پایان هفته جاری؛

استقرار جوی پایدار در گیلان/ رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست

استقرار جوی پایدار در گیلان/ رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار تا پایان هفته جاری در استان، گفت: در این مدت احتمال وقوع رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جو پایدار در منطقه است، اظهار کرد: با توجه به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی برای اکثر نقاط گیلان آسمانی صاف و گاهی همراه با افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار، در بعضی نقاط وزش باد و رگبار باران و رعد و برق دور از انتظار نیست، گفت: از روز چهارشنبه با جنوبی شدن جریانات، وزش باد جنوبی و روند افزایش نسبی دما، تا اوایل هفته آینده پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه برای امروز (سه شنبه) آسمان اکثر نقاط استان ‬صاف تا نیمه ابری در پاره‌ای از نقاط همراه با مه، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: در حال حاضر دمای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز ۳۲ درجه سانتی گراد و بیشینه رطوبت نیز ۹۸ درصد است.

وی ادامه داد: فردا نیز برای اکثر نقاط استان گیلان آسمانی صاف و نیمه ابری گاهی شاهد افزایش ابر و وزش باد جنوبی و در برخی نقاط نیز رگبار و احتمالی وقوع رعد و برق پیش بینی شده است.

دادرس افزود: ارتفاع موج دریای خزر نیز یک متر پیش بینی شده که برای انجام فعالیت‌ها مرتبط مناسب است.

کد خبر 4945105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha