۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۲۳

دبیر ستاد مدیریت بحران علوم پزشکی شیراز خبرداد:

 آماده باش ستاد مدیریت بحران علوم پزشکی تا پایداری وضعیت «بیرم»

 آماده باش ستاد مدیریت بحران علوم پزشکی تا پایداری وضعیت «بیرم»

شیراز- دبیر ستاد مدیریت بحران علوم پزشکی شیراز از آماده باش ستاد مدیریت بحران این دانشگاه تا پایداری وضعیت مناطق زلزله زده بیرم لارستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر دکتر محمدجواد مرادیان گفت: با وقوع زلزله ۵.۱ در حوالی بیرم لارستان و پس از تأیید خبر تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع جهت بررسی وضعیت به محل اعزام شدند.

دبیر ستاد مدیریت بحران دانشگاه با اشاره به آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت امدادرسانی به مجروحان احتمالی، گفت: با پیگیری مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه (EOC) کلیه بیمارستان‌ها در شهرهای همجوار و شیراز، پایگاه‌های اورژانس شهرستان‌های همجوار و شیراز و مراکز پیام اورژانس از جمله مراکزی بودند که در اولین دقایق پس از وقوع زلزله آمادگی‌های لازم را جهت امدادرسانی کسب کردند.

دکتر مرادیان ضمن اعلام آمادگی استان‌های هرمزگان و بوشهر در خصوص اعزام تیم‌های درمانی به محل، گفت: پس از وقوع زلزله دوم به بزرگی ۵.۷ ریشتر در ساعت ۲۱:۴۸، اورژانس استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز آمادگی خود را جهت هرگونه کمک به مناطق زلزله زده اعلام کردند

وی در ادامه افزود: هر چند خوشبختانه گزارشی از آسیب به هم استانی‌های عزیز به ثبت نرسیده ولی ستاد مدیرت بحران دانشگاه در حال آماده باش تا پایدار شدن وضعیت در مناطق زلزله زده خواهد ماند و بالگردهای اورژانس هوایی فارس، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های ویژه اورژانس شیراز در صورت نیاز به مناطق زلزله زده اعزام خواهند شد.

دکتر مرادیان در انتها گفت: از هم استانی‌های عزیزمان در مناطق زلزله زده می‌خواهیم که خونسردی خود را حفظ کنند، از دویدن به هنگام زلزله جدا پرهیز کنند، مواظب کودکان و افراد مسن باشند و از خوابیدن یا نشستن زیر پنجره‌های شیشه‌ای خودداری کنند.

کد خبر 4945890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha