۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۰۵

طی دیداری مطرح شد؛

ضرورت نوسازی ناوگان کشاورزی/واگذاری‌ها باید دارای شرایط باشد

ضرورت نوسازی ناوگان کشاورزی/واگذاری‌ها باید دارای شرایط باشد

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: دولت باید توجه کند که واگذاری‌ها به بخش خصوصی دارای شرایط و پیوست باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو عصر چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت که در استانداری اردبیل برگزار شد با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه کشاورزی عنوان کرد: باید با تدابیر و ایده‌های نو و برنامه‌ریزی دقیق از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و با همکاری مسئولین و تلاش جوانان این پتانسیل و ظرفیت را از حالت بالقوه به بالفعل در آوریم.

وی ضمن قدردانی از عملکرد مناسب سازمان جهاد کشاورزی استان، افزود: امروز نیاز به استفاده از ظرفیت علمی قشر تحصیل کرده کشاورزی برای مکانیزه کردن و بازدهی بیشتر مزارع کشاورزی بیش از پیش احساس می‌شود.

استاندار اردبیل در خصوص واگذاری شرکت‌های فعال در زمینه کشاورزی و خصوصی سازی آن‌ها تصریح کرد: دولت باید در واگذاری‌ها این را لحاظ کند که واگذاری پیوست داشته و دارای شرایط باشد.

بهنام جو افزود: واگذاری شرکت‌های کشت و صنعت و مجموعه‌های بزرگ تولید محصولات کشاورزی مانند واگذاری یا فروش وسیله نقلیه نیست بلکه باید واگذاری دارای برنامه و شرایط خاص باشد و از خریدار شرایطی را بخواهد که برای رشد صنعت کشاورزی و سودآوری برای کشور و رشد اقتصادی حائز اهمیت باشد.

وی با بیان به اینکه کشت و صنعت و شرکت‌های نظیر آن باید کاری متفاوت انجام دهند، اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ کشاورزی وظیفه‌ای متفاوت از دیگران دارند و کاری که بقیه نمی‌توانند انجام دهند را باید این شرکت‌ها انجام داده و با درست کردن زنجیره در رشد اقتصادی کشور نقش اساسی ایفا کنند.

استاندار اردبیل در خصوص واگذاری کشت و صنعت مغان نیز عنوان کرد: با توجه به وجود هجمه‌ها بهتر است که این واگذاری کارشناسی شود که اگر معلوم شد این واگذاری به صورت مناسب صورت نگرفته روند قانونی خود را طی کند و در غیر این صورت این شرکت به دست بخش خصوصی به کار خود ادامه دهد.

حضور و نظارت دقیق جهاد کشاورزی در واگذاری‌ها ضرورت دارد

بهنام جو از عدم ورود وزارت جهاد کشاورزی در بحث واگذاری کشت و صنعت مغان گلایه کرده و گفت: وزارت جهاد کشاورزی در بحث واگذاری کشت و صنعت مغان با توجه به اینکه عضو هیئت واگذاری بوده، باید به صراحت وارد می‌شد و اعلام موضع می‌کرد.

وی با اشاره به رضایت بخش بودن عملکرد کشت و صنعت مغان، تاکید کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی بر بازپس‌گیری کشت و صنعت مغان تصمیم داشته باشد، از این تصمیم حمایت خواهم کرد.

استاندار اردبیل در خصوص واگذاری مجموعه‌های کشاورزی به بخش خصوصی و اهمیت نظارت بر آن گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید در واگذاری‌ها حضور و نظارت مستقیم و فعال داشته باشد و برای بخش‌های خصوصی، سیاست‌ها و شرایط خاص که به نفع مردم و کشور باشد را اعمال نماید.

ضرورت نوسازی ناوگان کشاورزی

در ادامه این دیدار جواد وفابخش با تاکید بر این‌که در واگذاری مجموعه‌های بزرگ کشاورزی باید سودآوری و رونق تولید و افزایش اشتغال مد نظر باشد، تصریح کرد: کشت و صنعت باید طوری عمل نکند که رقیب مردم عادی شود بلکه باید کارهایی همچون اصلاح ژنتیک محصولات را انجام دهد که با توجه به بالا بودن هزینه آن از عهده مردم عادی خارج است.

وی نوسازی ناوگان ماشینی کشاورزی را در استان از امور مهم در بحث رشد تولیدات و سودآوری دانست و افزود: زراعت به تنهایی سودآور نیست و با بکارگیری ماشین‌های روز دنیا و تجهیزات فرآوری می‌توان به سودآوری و ارزش افزوده دست یافت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش به حوزه کشاورزی استان اردبیل وارد شده اما توانایی استفاده از این دانش و ماشین آلات هنوز در اردبیل آنچنان وجود ندارد و می‌توان گفت کشاورزی حرفه‌ای در استان تحقق نیافته است.

وفابخش در اشاره به گلایه مردم استان نسبت به افزایش قیمت کود، سم و سایر ملزومات کشاورزی، عنوان کرد: باید سیستم خدمات رسانی به کشاورزان را فعال کنیم و در پایین آمدن قیمت ملزومات کشاورزی از قبیل کود و سم تصمیمات و اقدامات مؤثری انجام شود تا شاهد رشد و بازده مناسب محصولات کشاورزی در استان باشیم.

کد خبر 4946784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha