۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱

معاون میراث فرهنگی اصفهان خبر داد

کشف گور خمره اشکانی در تپه اشرف اصفهان

کشف گور خمره اشکانی در تپه اشرف اصفهان

اصفهان-معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: کشف گورخمره اشکانی در تپه اشرف اهمیت نیاز به مطالعات میراث فرهنگی در لوله گذاری شرکت آبفا را دوچندان کرد.

ناصر طاهری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به کشف گور خمره اشکانی در تپه تاریخی اشرف اظهار داشت: این گور خمره کشف شده پس از طی کردن مراحل قانونی به کارگاه مرمت منتقل می‌شود و تخلیه و کاوش آن انجام خواهد شد.

وی افزود: این کشف تاریخی یکی از مهمترین کشفیات دوره اشکانیان در اصفهان است و دریچه‌ای جدید از اصفهان قدیم را پرده برداری می‌کند.

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برای احداث لوله در خیابان مشتاق اصرار و تعجیل داشت، گفت: متأسفانه در چهار دهه گذشته، سی درصد از تپه تاریخی اشرف تراشیده و خیابان مشتاق آسفالت کشی شد.

طاهری با بیان اینکه تپه اشرف نماد اصفهان قدیم است و میراث فرهنگی با انجام مطالعات توسط تیم باستان شناسی زبده طرح‌های نجات بخشی در این منطقه را ادامه می‌دهد، گفت: با مطالعات و کاوش‌های انجام شده در خیابان مشتاق که بخشی از تپه اشرف است، نسبت به اقدام لوله کشی توسط شرکت آبفا حساسیت لازم موجود است و بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی این خط لوله آب پیشروی خواهد کرد.

وی افزود: با اخذ مجوز از پژوهشکده باستان شناسی کشور و تیم باستان شناسی، نظارت و راه‌های نجات بخشی در صدر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در منطقه تپه اشرف قرار گرفته است که کاوش‌های این مسیر از محل اعتبارات شرکت آبفا تأمین می‌شود.

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از تپه اشرف حصارکشی شده است، تصریح کرد: تاکنون هیچ ارگانی حتی شهرداری در تپه اشرف اقدامی نکرده است؛ چنانچه شهرداری با تأمین اعتبارات لازم جهت حصارکشی، مطالعات، کاوش‌های باستان شناسی و تبدیل این مکان به موزه سایت از اراده کافی برخوردار باشد از این اقدام استقبال خواهیم کرد.

کد خبر 4946796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha