۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۳

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی در سال‌جاری

افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی در سال‌جاری

اراک-- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشوراز افزایش پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان زیر پوشش این سازمان از ۲۰۰ میلیارد تومان سال گذشته به ۲ هزار میلیارد تومان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری عصر پنج شنبه در جریان سفر یک روزه به اراک و نشست با کانون‌های بازنشستگان و تشکل‌های کارگری استان مرکزی در اراک اظهار کرد: مرحله نخست تسهیلات قرض الحسنه در روزهای آینده به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد و بقیه طی ۵ مرحله تا پایان سال جاری پرداخت می‌شود.

وی جمعیت تحت پوشش خدمات اجتماعی را ۴۳ میلیون نفر عنوان کرد و افزود: ۵۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش خدمات این سازمان هستند که از سه رده مأموریتی مهم این نهاد بیمه‌گری برخوردارند.

سالاری گفت: ۳.۵ میلیون بازنشسته از خدمات این سازمان بیمه‌گر بهره‌مند هستند که با احتساب بیمه شدگان افراد تحت تکفل این رقم به بیش از ۱۲ میلیون نفر می‌رسد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه آمار بیمه شدگان زیر پوشش خدمات اداره کل تأمین اجتماعی استان مرکزی از متوسط کشوری ۱۵ درصد بیشتر است، بیان کرد: هزینه ماهانه سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ثبت شده که هفت هزار میلیارد تومان از این رقم برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در زمینه درمان و ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان در سایر حوزه‌ها هزینه شده است.

سالاری خاطرنشان کرد: ۹ هزار میلیارد تومان از هزینه‌های ماهانه این سازمان در سال جاری در بخش پرداخت حقوق بازنشستگان، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در زمینه درمان و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز در سایر حوزه‌ها پیش بینی شده است. در صورت تحقق نیافتن این ارقام توسط سازمان، مجبور به دریافت تسهیلات از بانک‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه اسفندماه پارسال ۱۰۰ درصد طلب وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بهتر درمانی پرداخت شده است، اظهار کرد: ۲۲۰ هزار نفر در کشور از خدمات بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند که با شیوع ویروس کرونا در فروردین ماه امسال ۶۸۰ نفر به این رقم اضافه شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور افزود: حقوق بیمه بیکاری ۱۰۳ هزار نفر از این افراد تاکنون پرداخت شده و مابقی در روزهای آتی پرداخت می‌شود.

کد خبر 4947350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • گشنه IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      چه پرداختی؟ اون چند روز اسفند رو دادید که اونم بین 70تا 600هزار تومن. تیر ماه رسیده شما سوزنتون رو اسفند گیر کرده.. عرضه ندارید وعده وعید ندید