۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۸

مدیر بهره بردار شرکت آبفا کردستان:

میزان مصرف آب شرب در استان کردستان ۱۸ درصد افزایش یافت

میزان مصرف آب شرب در استان کردستان ۱۸ درصد افزایش یافت

سنندج - مدیر بهره برداری از تاسیسات شرکت آبفای کردستان گفت: میزان مصرف آب شرب در استان کردستان ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا حمید شالپوش، اظهار کرد: تا پیش از ادغام شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، آبفا کردستان حدود ۹۹.۹۹ درصد جمعیت شهری در ۲۷ شهر استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند و حداکثر ظرفیت تأمین سالیانه آب ۱۵۱ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با یادآوری یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی کردستان از اسفندماه سال گذشته، عنوان کرد: در این بخش ۳۵۶ هزار نفر جمعیت روستایی در ۱۰۰۶ روستا با حداکثر ظرفیت تأمین آب ۳۲ میلیون مترمکعب در سال زیر پوشش شرکت آبفا قرار گرفته اند.

شالپوش در ادامه با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی از ابتدای تیرماه، گفت: برای دستیابی به هدف مصرف بهینه و آموزش لازم به شهروندان شرکت آبفا برنامه‌های گسترده ای را انجام داده و می‌دهد.

مدیر بهره برداری از تاسیسات شرکت آبفای کردستان عنوان کرد: برنامه ریزی برای بازدید بیش از ۵ هزار دانشجو و دانش آموز از تأسیسات و تصفیه خانه‌های سطح استان، بازدید گروه‌های مرجع از جمله ائمه جمعه و جماعت و اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد و اصناف، برگزاری جشنواره زنگ آب و مسابقه نقاشی آب، همکاری با صداوسیما جهت تهیه و پخش محتوا، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تهیه و توزیع برشورهای راهکارهای صرفه جویی و تهیه و نصب شیرآلات کاهنده مصرف به صورت رایگان در مساجد و مدارس را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

شالپوش گفت: سرانه مصرف آب در کشورهای توسعه یافته ۱۱۰ لیتر به ازای نفر روز است که در ایران ۱۸۵ لیتر می‌باشد و الگوی بهینه در کشور ما ۱۵۰ لیتر نفر روز است.

وی با اشاره به دو موضوع آغاز فصل گرم و رعایت مسائل بهداشتی برای مبارزه با کرونا، بیان کرد: این دو مسئله موجب افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در استان شده که لازم است مشترکان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به مصرف بهینه آب اقدام کنند تا خدمات رسانی شرکت آبفا نیز بدون وقفه استمرار داشته باشد.

وی استفاده از لوازم کاهنده مصرف، کاهش زمان دوش گرفتن، بستن شیرآب در هنگام مسواک زدن، بررسی مستمر تأسیسات جهت جلوگیری از وقوع نشتی، عدم استفاده از آب شرب برای شستشوی خودرو را از جمله راهکارهای مصرف بهینه آب عنوان کرد.

کد خبر 4949352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha