۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۷:۳۵

رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر:

اسکله بازمانده از دوران دفاع مقدس حفظ شود

اسکله بازمانده از دوران دفاع مقدس حفظ شود

خرمشهر- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر حفظ و بازسازی اسکله بازمانده از دوران دفاع مقدس را به عنوان اثر ملی مربوط به آن دوران خواستار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد پاک‌گوهر شامگاه دوشنبه در جلسه ساماندهی امور سواحل و تفرجگاه‌ها، اظهار کرد: یکی از اسکله‌های گردشگری در مقابل موزه جنگ خرمشهر واقع است که در سال‌های دفاع مقدس محل حمل مهمات بوده است و هنوز بقایای آن دوران باقی‌مانده است که می‌توان مانع از تخریب آن شده و نسبت به مرمت و بازسازی این اسکله قدیمی اقدام کرد.

وی نگهداری از باقی‌مانده‌های اسکله‌ها را در «موزه دریا» پیشنهاد کرد و در این رابطه توضیح داد: با توجه به راه‌اندازی موزه دریا در اداره کل بندر و دریانوردی می‌توان بقایای اسکله‌ها و شناورها را در این موزه حفظ کرد که به صورت قطع جاذبه گردشگری خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر همچنین تهیه بسته سرمایه‌گذاری را برای رونق سواحل پیشنهاد کرد و گفت: با توجه به طولانی بودن روند اخذ مجوزهای مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در بخش آبی و سواحل پیشنهاد می‌شود که بسته‌های سرمایه‌گذاری که تمام مجوزهای مربوط را در آن گرفته شده باشد به سرمایه‌گذار تحویل شود تا رغبت برای سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش یابد.

پاک‌گوهر به سرمایه‌گذاران متقاضی ایجاد پروژه‌های گردشگری در ساحل کارون خرمشهر اشاره کرد و گفت: پروژه دوم یکی از پروژه‌های تفریحی است که این پروژه پس از گذشت سه تا چهار سال مجوزهای لازم را از وزارت نیرو گرفته و درخواست تسهیلات و بحث سامانه کار را داده است.

وی افزود: پروژه دوم مرکز گردشگری ساحلی و رستوران دریایی به همراه قایق‌های تفریحی است که اولین پروژه خاص در این حوزه است که در حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات داشته و میزان اشتغال آن ۱۱ نفر است.

بنا به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر اگر این پروژه مجوز آب جنوب را برای ساخت در رودخانه اخذ کند، بحث پرداخت تسهیلات به این بخش نیز دنبال خواهد شد.

کد خبر 4950674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha