۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰

عضو شورای شهر شیراز:

نصب غیر مجاز سیلندرهای گاز خودرو در شیراز حادثه آفرین است

 نصب غیر مجاز سیلندرهای گاز خودرو در شیراز حادثه آفرین است

شیراز _ عضو شورای شهر شیراز گفت: نصب غیر مجاز سیلندرهای گاز در خودرو باید بررسی شود زیرا شاهد بروز حوادث ناگوار و جانباختن مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نظری، گفت: طی ماه‌های اخیر اخبار آتش‌سوزی خودرو یا تصادف‌های منجر به آتش سوزی خودرو، بارها در رسانه‌ها منعکس شده که طی آن شهروندانی مصدوم شده یا فوت کرده‌اند.

نظری با اشاره به وقوع حادثه رانندگی روز گذشته که منجر به فوت هفت نفر براثر سوختن شد، گفت: یکی از دلایل مهم وقوع چنین حوادث دلخراشی، وجود عیب در سیستم دوگانه سوز خودروها است.

او با بیان اینکه موضوع بررسی و نظارت کارگاه‌های دوگانه سوزسازی خودروها در شیراز، توسط سازمان آتش‌نشانی، از یک ماه قبل به جد در دستور کار قرار گرفته است، گفت: متأسفانه و علیرغم اهتمامی که وجود دارد، به دلیل خلاءهای قانونی، اقدامات کم تأثیر بوده است.

نظری اضافه کرد: اگر آمارها بررسی شود، تأثیر نصب غیرمجاز سیلندرهای گاز در خودروها، خصوصاً بعد از افزایش نرخ بنزین، بر وقوع حوادث تلخی که طی آن خودرو آتش گرفته و سرنشین یا سرنشینان زنده در آتش سوخته و فوت کرده‌اند، مشهود است.

عضو شورای شیراز، با اشاره به حساسیت موضوع به دلیل ارتباط با ایمنی و جان شهروندان، گفت: رفع مشکلات قانونی در موضوع نظارت و نبود ابزارهای نظارتی کافی، نیازمند ورود دستگاه‌های مختلف حاکمیتی و قانونگذار است.

نظری گفت: به دلیل ضعف قانون و نبود ابزارهای نظارتی لازم، مقابله با کارگاه‌های غیرمجازی که اقدام به نصب سیستم گازسوز روی خودروهای بنزینی می‌کنند، از توان شهرداری شیراز خارج بوده و نیازمند حمایت مدیریتی و قضائی است.

او اضافه کرد: این موضوع را در قالب نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اسلامی، اعلام و از ایشان درخواست کرده‌ام که مراتب از طریق فرمانداری و دادستانی شهرستان شیراز، مورد بررسی قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تعامل مطلوب بین دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف در این شهرستان و استان فارس، ابراز امیدواری کرد که با همراهی مجموعه مدیریتی و قضائی زمینه برای جلوگیری از تداوم این مشکل فراهم و دغدغه شهروندان مرتفع شود.

کد خبر 4951755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha