۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱

نجم آبادی:

شر دلالان از سر تولیدکننده و مصرف کننده چه زمانی کم می‌شود؟

شر دلالان از سر تولیدکننده و مصرف کننده چه زمانی کم می‌شود؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس: ما نمی دانیم بالاخره چه زمانی شر واسطه ها از سر تولیدکننده و مصرف کننده کم خواهد شد؟ انتظار ما ساماندهی جدی بازار است.

به گزارش خبرنگار مهر،  بهروز محبی نجم آبادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات حوزه کشاورزی، اظهار داشت: مرغداران در حوزه انتخابیه بنده به دلیل گستردگی در تولید مرغ، عدم توزیع نهاده های دامی ضرر کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین وضعیت تامین نهاده ها به ویژه ذرت و سویا بسیار نامناسب است و آنچه به عنوان ذرت و سویای دولتی مطرح می شود، فقط ۳۰ درصد از نیاز مرغداران را تامین می کند و باید مابقی نیازشان را با قیمت بالا از واسطه ها دریافت کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نمی دانیم بالاخره چه زمانی شر این واسطه ها از سر تولیدکننده و مصرف کننده کم خواهد شد؟ انتظار ما ساماندهی جدی بازار و حمایت عملی از تولیدکننده و مصرف کننده است.

عباسپور: سازمان حفاظت از منابع طبیعی یکی از موانع تولید است

در ادامه جلسه، روح‌الله عباسپور گفت: با عنایت به بحث جهش تولید، جهش تولید فقط در حوزه صنعت تعریف نمی‌شود بلکه موضوع دام،  طیور و کشاورزی را هم شامل می شود.

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس،  ادامه داد: سازمان حفاظت از منابع طبیعی یکی از موانع تولید است چرا که دامداران دام سبک خود را به صحرا می‌برند اما با مأموران منابع طبیعی مواجه می‌شوند.

عباسپور با اشاره به خرید تضمینی کشمش، اظهار داشت: خرید تضمینی کشمش بسیار مهم است و در سنوات گذشته قیمت کشمش کیلویی ۲۶ هزار تومان بود و الان از کشاورزان ۱۳ هزار تومان خریداری می‌شود. وزارت جهاد باید نسبت به خرید تضمینی کشمش اقدام کند و زمینه صادرات کشمش را فراهم کند.

وی با بیان اینکه پایداری تولید به صادرات محصولات مازاد بر نیاز کشور است، تصریح کرد: متولیان بازار، دستگاه‌های دیپلماسی و وزارت جهاد کشاورزی باید اقدام جدی برای صادرات محصولات کشاورزی کنند.

کد خبر 4954053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha