۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۱

معاون استاندار لرستان مطرح کرد:

فرهنگ استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات گسترده نهادینه شود

فرهنگ استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات گسترده نهادینه شود

بروجرد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه فرهنگ عدم حضور مردم در اجتماعات گسترده و بزرگ و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی روز یکشنبه در جلسه شورای پدافند زیستی در محل فرمانداری بروجرد اظهار داشت: در اوایل با شیوع ویروس کرونا خیلی از خانواده‌ها فشار آوردند که مدارس تعطیل شود، مردم به سلامت خود و فرزندان توجه داشتند اما پس از مدتی این حساسیت را از دست دادیم و علت آن مشخص نیست.

وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی مملکت را همه می‌دانیم و نیاز به گفتن نیست اما برای پیشگیری باید این را جزو فرهنگ زیستی خود قرار دهیم و عدم حضور در تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در خانواده و جامعه نهادینه کنیم چرا که چاره‌ای جز این نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: در این شرایط دنبال تعطیل کردن و بستن جایی نیستیم چرا که این مرحله از بحران را پشت سر گذاشته ایم؛ ناچار هستیم در جامعه به گونه‌ای رفتار کنیم تا زندگی مسالمت آمیزی داشته باشیم و طوری رفتار کنیم که به این بیماری مبتلا نشویم.

ثمینی گفت: ارزان‌ترین ابزاری که می‌توان به آن دسترسی داشت و استناد کنیم همین استفاده ماسک است و برای جلوگیری از شیوع بیماری باید به مسائل علمی توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد ملی مدیریت کرونا در شهرستان و استان حکم قانون را دارد، اظهار داشت: یکی از راه‌های بسیار مؤثر در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری ماسک است و تولیدکنندگان آن در استان متعهد شده اند که با قیمت مناسبی آن را عرضه کنند و باید استفاده از ماسک را در بین مردم به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: اگر مردم دقت لازم در پیشگیری را نداشته باشند ممکن است با خطرات جدی مواجه شویم.

ثمینی تاکید کرد: مردم باید بدانند اگر رعایت نکنیم و به سمت پیک برویم علی رغم اینکه نیروهای مسلح به عنوان پشتیبان اماکنی را برای نقاهتگاه و اسکان پیش بینی کرده اند اما به طور قطع در مرحله پیک بیماری این امکانات پاسخگو نخواهد بود.

وی ادامه داد: این ویروس دنیا را درگیر کرده و اقتصاد آسیب دیده است؛ کشور ایران هم دو ماه نتوانست فعالیت اقتصادی داشته باشد پس کسب و کار باید باز باشد و با این بیماری کنار بیاییم و مدیریت کنیم شاید در مراحل حاد و بحران مجبور شویم برخی از اعمال محدودیت‌ها را داشته باشیم و مردم بدانند هر تصمیمی گرفته می‌شود برای سلامتی آنها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار داشت: تمام تمهیدات بکار گرفته شود تا این فرهنگ را نهادینه کنیم مردم از حضور در اجتماعات بزرگ و گسترده بشدت بپرهیزند چرا که اگر قرار است امروز زنده بمانیم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

ثمینی قول مساعد داد که همه مشکلات مربوط به کمبود دارو، نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی بیمارستان آیت اله بروجردی را به سمع و نظر استاندار و رئیس علوم پزشکی لرستان جهت رفع این مشکلات برساند.

کد خبر 4954664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha