۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۳

رئیس زندان‌ها و اقدامات تامینی شاهرود:

شاهرودی‌ها ۵۰۰ میلیون تومان به زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند

شاهرودی‌ها ۵۰۰ میلیون تومان به زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند

شاهرود-رئیس زندان‌ها و اقدامات تامینی شاهرود، با بیان اینکه مردم این شهرستان ۵۰۰ میلیون تومان به زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند، گفت: ۳۰۰ میلیون تومان از این مقداردر ماه رمضان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید کهربایی ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه به میزبانی دادگستری شاهرود و با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران با بیان اینکه مردم شاهرود مجموعاً ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری به زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند، بیان کرد: زمینه آزادسازی بسیاری از زندانیان جرایم نقدی شاهرود با این کمک‌ها فراهم شد.

وی با بیان اینکه علی‌رغم کرونا، مشکلات اقتصادی این روزها جامعه و همچنین مسائلی که مردم درگیر آن هستند بازهم ۳۰۰ میلیون تومان در ماه رمضان و ۲۰۰ میلیون تومان در رزمایش همدلی و مواسات در شاهرود جمع آوری شد، گفت: نیم میلیارد ریال کمک به واقع یک رکورد در استان سمنان محسوب می‌شود و این امر سبب شد تا دلگرمی زیادی به خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد داده شود.

کمک به زندانیان جرایم غیرعمد

رئیس زندان‌ها و اقدامات تأمینی شاهرود با بیان اینکه این میزان کمک به جرایم غیرعمد و نقدی موجبات آزادی زندانیان را فراهم می‌کند، بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال تداوم کمک‌های مردمی بتواند تعداد زندانیان آزادشده را افزایش نیز دهد.

کهربایی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره مهارت آموزی زندانیان و اشتغال آن‌ها برای زمانی که از زندان خارج می‌شوند، توضیح داد: سازمان زندان‌ها و فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه را با هم امضا کرده‌اند که در آن زندانیان بنا به سن و مهارتی که دارند آموزش داده می‌شوند همچنین برخی وسایل و تجهیزات برای این امر از سوی سازمان زندان‌ها مهیا شده تا بتوانیم شاهد مهارت آموزی در زندان باشیم.

وی با بیان اینکه زندانیان بعد از گذراندن میزان ساعت آموزشی فنی و حرفه‌ای گواهی‌نامه پایان دوره دریافت می‌کنند، تاکید کرد: در این گواهینامه قید می‌شود که این فرد در مرکز سیار فنی و حرفه‌ای آموزش‌دیده و هرگز کلمه زندان در گواهینامه فنی و حرفه‌ای او قید نمی‌شود تا کرامت انسانی وی نیز حفظ شود.

پرداخت تسهیلات به زندانیان

رئیس زندان‌ها و اقدامات تأمینی شاهرود در ادامه بیان کرد: بعد از اینکه زندانیان مهارت‌های لازم برای کسب و کار را دیدند و توانستند مهارتی داشته باشند که به ایجاد زمینه اشتغال منجر شود، به آن‌ها تسهیلاتی نیز داده می‌شود که تا بتوانند برای خود کسب و کار راه اندازی کنند همچنین این شرایط فراهم‌شده تا بانک نیز به صورت مشارکتی آورده خود را با سرمایه فرد همراه کرده تا زندانی سابق امروز بتواند یک کارآفرین و تولیدکننده باشد.

کهربایی درباره زندانیان رأی باز نیز، بیان کرد: این زندانیان برای اینکه بتوانند کارکرده و هزینه زندگی‌شان را درآورند در بخشی دیگر از زندان نگهداری شده و صبح‌ها به محل کارشان می‌روند و شامگاه دوباره به زندان بر می‌گردند، لذا این افراد طبق قراردادی که بنیاد تعاون و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها منعقد کرده در سه دسته کارگر ساده، نیمه ماهر و ماهر تقسیم‌بندی شده و برایشان دستمزد تعیین می‌شود.

وی افزود: محل کار و دستمزد افراد وقتی مشخص شد این زندانیان مشغول به کار می‌شوند و پنج درصد از حقوق آن‌ها برای بیمه حوادث کسر شده ۴۵ درصد از آن به وی پرداخت می‌شود و ۵۰ درصد مابقی نیز از طریق زندان برای او سپرده می‌شود تا زمانی که دوران محکومیت این زندانی به اتمام برسد این پول‌ها یکجا به وی داده می‌شود تا بتواند با آن سپرده‌ها کاری راه بیندازد. البته این امکان وجود دارد که از ۴۵ درصد پرداختی به وی ۲۵ درصد نیز مستقیم به خانواده این زندانیان پرداخت شود.

کد خبر 4955658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha