۳ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۳۷

سرگئی ریابکوف؛

روسیه به دنبال پیوستن چین به مذاکرات خلع سلاح نیست

روسیه به دنبال پیوستن چین به مذاکرات خلع سلاح نیست

روسیه اعلام کرده که خواسته آمریکا برای پیوستن چین به گفت گوهای خلع سلاح را دنبال نمی کند و این درخواست غیرواقع بینانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه اصرار آمریکا برای مشارکت چین در گفت‌وگوهای خلع سلاح هسته‌ای را «غیر واقع بینانه» عنوان کرد.

ریابکوف در این ارتباط گفت: آمریکا از موضع خود درباره حضور چین در این مذاکرات کوتاه نیامده اما از طرف روسیه، ما با جزئیات توضیح دادیم که چرا مشارکت چین در این مذاکرات غیرواقع بینانه است.

این مقام روسی در عین حال افزوده است که مسکو از نفوذ خود بر چین درباره خواست مورد نظر آمریکا استفاده نخواهد کرد.

دولت آمریکا درباره مذاکرات کاهش تسلیحاتی اتمی خواستار آن شده است که مذاکرات سه جانبه میان این کشور و روسیه و چین صورت گیرد.

چین اما اعلام کرده است که تمایلی برای پیوستن به مذاکرات دو جانبه آمریکا - روسیه بر سر معاهده کنترل تسلیحاتی ندارد.

معاهده کاهش استراتژیک تسلیحات هسته‌ای یا استارت، نخستین بار در سال ۱۹۹۱ میلادی میان روسیه و آمریکا به امضا رسید و در سال ۱۹۹۴ اجرایی شد این معاهده در دسامبر ۲۰۰۹ منقضی شد که بدنبال آن رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه در آوریل ۲۰۱۰ معاهده «استارت جدید» را امضا کردند.

واشنگتن در ۱۱ مرداد ماه با طرح اتهام جدید بر ضد روسیه مبنی بر نقض پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان برد به صورت رسمی اعلام کرد که از این سند امضا شده میان دو کشور خارج می‌شود و باید این پیمان را دیگر پایان یافته تلقی کرد.

کد خبر 4956921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha