۴ تیر ۱۳۹۹، ۲۳:۱۴

در جلسه ١٣٨ شورای شهر چه گذشت؟ / قصه ادامه دار نامگذاری

در جلسه ١٣٨ شورای شهر چه گذشت؟ / قصه ادامه دار نامگذاری

شیراز- صحن علنی جلسه شورای شهر شیراز در حالی برگزار شد که طی این جلسه نیز بازهم بحثی میان اعضا برای نامگذاری یک معبر در شیراز رخ داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه نامگذاری معبری در شهر شیراز به نام دکتر خدادوست باعث شد که این لایحه باز هم به کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز بازگشته و پس از بحث در این کمیسیون به صحن علنی شورای شهر بازگردد.

در طی این جلسه همچنین اساسنامه سازمان زیباسازی منظر شهری شهرداری شیراز به تصویب رسید

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بر ایراد هیأت تطبیق مصوبات به مصوبه تشکیل شورای فنی شهرداری شیراز اصرار کردند.

همچنین ایراد هیأت تطبیق مصوبات به مصوبه الحاق یک تبصره به مصوبه قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده ١٠١ اصلاحی قانون شهرداری دستور دیگر جلسه صحن علنی شورا بود که به منظور بررسی کارشناسی به کمیسیون شهرسازی و معماری ارجاع داده شد.

در این جلسه تغییر نام خیابان کوهسار واقع در بلوار جمهوری به نام دکتر علی‌اصغر خدادوست با موافقت اعضای شورا همراه شد.

با موافقت اعضا، ابراهیم صبوری به عنوان عضو شورای راهبردی سرمایه‌گذاری و نوذر امامی، سعید نظری و نواب قائدی به عنوان اعضای کمیته برنامه ریزی و سیاست‌گذاری درحوزه خدمات‌رسانی به شهروندان خصوصاً صدور پروانه و محاسبات درآمد و سولمازدهقانی به عنوان عضو ثابت ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی انتخاب شدند.

در این جلسه همچنین لیلا دودمان در نطق پیش از دستور خود اینگونه آورد: آنچه ما به‌عنوان قانون تهیه می‌کنیم صرف‌نظر از کیفیت فنی آن، فاقد نیروی پیش‌برنده‌ای به نام مشارکت مردمی است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز افزود: این حقیقت رایج در غالب شهرهای امروزی را بپذیریم که همواره شکافی میان برنامه ریزی و اجرای طرح‌های تفصیلی وجود داشته و دارد اما نکته مهم انجاست که این شکاف تا چه میزان عمیق بوده و این فاصله از طرح تا اجرا، به دیگر کلام که تحقق پذیری نامیده می‌شود تا چه میزان صورت پذیرفته و چقدر در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان اثرگذار بوده است

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از قوانین ما فاقد نیروی مشارکت مردمی است و طرح‌های شهری هیچ نسبتی با نیازها و خواسته‌های جامعه شهری ما ندارد

دودمان اضافه کرد: طرح جامع شهر شیراز با اهداف راهبردهای پیش‌بینی شده فاصله معناداری دارد

او ادامه داد: تأخیر بیش از اندازه در ابلاغ بازنگری ضوابط طرح تفصیلی شیراز به سمی مهلک و کشنده بدل شده است

کد خبر 4957806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha