صائب عریقات به کشورهای عربی هشدار داد

صائب عریقات به کشورهای عربی هشدار داد

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین به کشورهای عربی درخصوص هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در ازای چشم پوشی تل آویو از الحاق کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته نسبت به هر اقدامی در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی هشدار داد.

وی با بیان این مطلب افزود: برخی [کشورهای عربی] این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند که اگر اسرائیل از موضوع الحاق کرانه باختری عقب نشینی کند با این رژیم عادی سازی روابط خواهند داشت. این اشتباه است زیرا طرح صلح عربی می‌گوید عادی سازی روابط باید پس از عقب نشینی اسرائیل از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ از جمله بلندی‌های جولان صورت بگیرد.

عریقات در ادامه خطاب به کشورهای عربی گفت: مصلحت و جایگاه ما به عنوان عرب اقتضا می‌کند که وحدت خود را حفظ کنیم. در صورتی که اسرائیل موضوع الحاق کرانه باختری را اجرایی کند، مسئولیت پیامدهای آن برعهده تل آویو خواهد بود.

کد خبر 4960079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دبیر IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      0 0
      عربهای ترسو باید دامن ایران بچسبن تا ابرویشان حفظ شود و امریکا و اسراییل از خاورمیانه گم و گور بشن که شدنیه.کمک نمیکنن حداقل مزاحم مقاومت نشن.