۱۳ تیر ۱۳۹۹، ۹:۵۷

استاندار اردبیل خبرداد:

بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر اردبیل تا پایان تیرماه

بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر اردبیل تا پایان تیرماه

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: از ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد مسکن مهر به جز ۲۹۶ واحد که مربوط به اداره کل تعاون است، مابقی واحدها آماده واگذاری است و تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر بهنامجو در جلسه شورای مسکن استان اردبیل از ثبت نام ۹ هزار نفر در سامانه طرح مسکن ملی در کل شهرهای استان خبر داد عنوان کرد: در مرحله اول این طرح ۵۳۰ واحد ثبت نامی مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی افزود: از ۵۳۰ واحد مورد قبول در مرحله اول ۱۲۰ نفر مدارک مورد نیاز را تحویل و تکمیل پرونده کرده و پیش‌بینی می‌شود ۲۵۰ نفر دیگر نیز از این مرحله حائز شرایط خواهند شد.

استاندار اردبیل از پایش ۸۴۰۰ ثبت نام کننده در مرحله دوم خبر داد و گفت: افراد واجد شرایط بنا بر فراخوان اداره راه و شهرسازی در مرحله دوم تکمیل پرونده خواهند کرد.

بهنام‌جو تصریح کرد: برای کوتاه مدت در شهرک‌های موجود نیایش، الهیه، وحدت اردبیل و شهرک‌های جدید ۱۰۰۰ و احد زمین وجود دارد و ۵۰۰ واحد نیز قبلاً تحویل داده شده است.

وی با اشاره به این‌که برای ۳۵۰۰ واحد دیگر نیز شهرک جدید احداث خواهد شد گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید جهت تأمین زیر ساخت این شهرک‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار اردبیل ادامه داد: متولی طرح اقدام مسکن ملی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت راه و شهرسازی و در شهرهای کوچک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

بهنام جو با اشاره به اینکه طبق آمار راه و شهرسازی ۶۶ هزار و ۲۷۳ خانوار در استان طی سال ۹۵ مستأجر وجود داشت، گفت: پیش بینی می‌شود تا افق ۱۴۰۵ با رشد جمعیت ۲ درصدی نزدیک ۸۰ هزار واحد مسکن ساخت و ساز می‌شود.

رئیس شورای برنامه ریزی استان افزود: تعاونی‌هایی که قادر به احداث مسکن انبوه طرح مسکن ملی را دارند باید از سوی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ساماندهی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان پرونده مسکن مهر نیز تا پایان تیرماه بسته می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: از ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد مسکن مهر به جز ۲۹۶ واحد که مربوط به اداره کل تعاون است آماده واگذاری و تا پایان تیرماه به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: اداره کل تعاون باید ۲۹۶ واحد را که در شهرستان‌های استان پراکنده هستند طبق برنامه‌ریزی تعیین تکلیف کند.

کد خبر 4964461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha