۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷

گزارش مهر؛

بیمارستان شهدای خلیج فارس در خدمت کرونایی‌ها/ غربالگری ۵۰۰۰ بیمار

بیمارستان شهدای خلیج فارس در خدمت کرونایی‌ها/ غربالگری ۵۰۰۰ بیمار

بوشهر - در مدت زمان شیوع ویروس کرونا به پنج هزار بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر خدمات پاراکلینیک و بستری ارائه‌شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر به عنوان بزرگترین مرکز استان بوشهر نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات درمانی به مردم این استان داشته است.

با شیوع کرونا در کشور، بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به عنوان بیمارستان معین در مقابله با کرونا تعیین شد و بخش‌های مختلف این بیمارستان در خدمات مقابله با کرونا قرار گرفت.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چشم امید مردم به این بیمارستان بوده است و تاکنون به بیش از پنج هزار بیمار مشکوک به کرونا در این بیمارستان خدمات ارائه شده است.

ارائه خدمات به همه بیماران مشکوک

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در مدت زمان شیوع ویروس کرونا به پنج هزار بیمار مشکوک به کرونا خدمات پاراکلینیک و بستری ارائه‌شده است.

عاطفه اسفندیاری اظهار داشت: در مدت زمان شیوع ویروس کرونا تعداد مراجعین به تریاژ اولیه این مرکز تاکنون بیش از پنج هزار نفر بوده است که توسط پزشک تریاژ و طب اورژانس و متخصصین عفونی ویزیت شده و جهت انجام نمونه‌گیری به آزمایشگاه و رادیولوژی ارجاع داده‌شده و در صورت نیاز به خدمات و مراقبت‌های بیشتر بستری شده‌اند.

وی ضمن تقدیر از همه پزشکان و کارکنان بیمارستان، از زحمات پرسنل بخش آزمایشگاه و تصویربرداری این مرکز که از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به مدت ۲۴ ساعته و با حضور تمامی پرسنل فداکار این بخش‌ها به بیماران مشکوک به ویروس کرونا خدمت‌رسانی کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

انجام آزمایش‌های متنوع کویید ۱۹

مسئول آزمایشگاه مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ آزمایشگاه این مرکز به صورت فعال مراحل نمونه‌گیری و آزمایش‌های مربوط به بیماران را به صورت سرپایی و بستری انجام داده است.

علیرضا باستین اظهار داشت: آزمایش‌های که در مرحله اول غربالگری انجام‌شده است شامل CBC،ESR و CRP به روش کمی است که پس از بستری بیمار و بسته به علائم آن آزمایش‌های تکمیلی نیز ازجمله BUN،Cr،CPK،LDH و ABG بر روی خون افراد صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: هم‌زمان با این آزمایش‌های بنا به درخواست پزشک متخصص در طول شبانه‌روز از حلق و بینی بیماران نیز تست‌های نمونه‌گیری مولکولی PCR انجام می‌گیرد.

باستین افزود: در طول مدت زمان شیوع ویروس کرونا آزمایش‌های CBC و Cr و BUN به عنوان بیش‌ترین و پرتکرارترین روش‌های آزمایشی کووید ۱۹ بوده‌اند.

۶۵۰۰ سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی و سونوگرافی

مسئول بخش رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: آمار مراجعین این مرکز از ابتدای بیمارستان به عنوان سنترال کرونا تاکنون بیش از ۴۰۰۰ سی‌تی‌اسکن، بیش از ۲۵۰۰ سونوگرافی و رادیولوژی برای بیماران مشکوک به کووید ۱۹ است.

سعید ضیا اظهار داشت: در شرایط بحرانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی اقدام به خرید یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال و یک دستگاه پرتابل دیجیتال کرده که در حال حاضر نصب و راه‌اندازی شده است.

مسئول بخش رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر از خرید یک دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید بار این مرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید در حال راه‌اندازی و نصب است که خدمت‌رسانی بهتر و کمک به تسریع در روند تشخیص بیماران کووید ۱۹ مزایای اضافه شدن این دستگاه خواهد بود.

کد خبر 4969124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha