۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۰

رئیس سازمان دارالقرآن کشور:

نظام آموزش قرآنی نیازمند تحول است/ لزوم بهره گیری از فضای مجازی

نظام آموزش قرآنی نیازمند تحول است/ لزوم بهره گیری از فضای مجازی

رشت- رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به اینکه نظام آموزش قرآنی نیازمند تغییر و تحول و بهره گیری از خلاقیت است، گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش های قرآنی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ عصر امروز در نشست با مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی در اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه فعالیت در حوزه مؤسسات و خانه‌های شهری و روستایی دار القرآن طبق فرمایش مقام معظم رهبری حرکتی جهادی است، گفت: تلاش می‌کنیم این فعالیت‌ها جنبه راهبردی را در سطح کلان محقق کند.

رئیس سازمان رالقران کشور با اشاره به اینکه فعالیت در این فضای تعلیم و تعلم نسخه شفا بخش دنیا و آخرت است، افزود، انس و ارتباط با قرآن زندگی همگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه مربیان قرآنی با درک فضای حاضر و به رغم وجود کمبود امکانات از تلاش‌های قرآنی خود خسته نشوند، تصریح کرد، این فعالیت‌ها در سطح کلان به تحقق و احیای تمدن اسلامی کمک شایانی خواهد.

حجت الاسلام اخوان صباغ از مربیان عرصه آموزش قرآن خواست حوزه فعالیت‌های قرآنی خود را در کنش‌های اجتماعی و کمک به مستضعفان سوق دهند، ادامه داد: قرآن باید الگوی واقعی زندگی مردم باشد.

وی با انتقاد از بی مهری دولت‌ها در حق خانه‌های قرآن و عدم موفقیت آنها در تأمین امکانات برای فعالیت خانه‌های قرآنی، گفت: از این وضعیت نگران نیستیم تلاش ما رسیدن به نقطه مطلوب تمدن سازی دینی بوده که با همین حرکت‌های مردمی و خودجوش قابل دسترسی است.

وی در ادامه تصریح کرد: تصویب قوانین درست و حمایت از سوی مسئولان امر زمینه رسیدن به اهداف خانه‌های قرآن را فراهم می‌سازد.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با تاکید بر اینکه نظام آموزش قرآنی باید دچار تحول شود تا با خلاقیت و ابتکار جدید بتوانیم پیشرفت کنیم، افزود: فضای حقیقی تنها حلقه ارتباط نیست آموزش‌های غیر حضوری و فضای مجازی در حفظ ارتباط با مردم در آموزش‌های قرآنی بسیار مؤثر است.

کد خبر 4969497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha