۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸

رئیس سازمان امداد و نجات کشور تاکید کرد

لزوم بازنگری در دستورالعمل‌های جذب جوانان و امدادگران

 لزوم بازنگری در دستورالعمل‌های جذب جوانان و امدادگران

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: تجدیدنظر در آموزش‌ها و نحوه به‌کارگیری اعضا ضروری است و ساماندهی نیروها باعث بهبود عملکردمان در بحران‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی‌پور امروز در دیدار رؤسای سازمان‌های امداد و نجات و جوانان، ضمن قدردانی از جوانانی که در بحران‌ها همراه با امدادگران به آسیب‌دیدگان خدمت‌رسانی کردند، گفت: امیدواریم با بازنگری در دستورالعمل‌ها تعامل سازمان‌های امداد و نجات و جوانان بیش‌تر شود. سازمان جوانان درگاه ورودی جمعیت هلال‌احمر است و می‌توان با برنامه‌ریزی‌های منسجم این ورودی را تقویت کرد، به‌شکلی‌که بتوان در مراحل مختلف امدادرسانی از ارزیابی تا باز توانی از پتانسیل جوانان بهره برد.

وی در ادامه مطرح کرد: وقتی فردی وارد هلال‌احمر می‌شود، نقشه‌راه مشخصی برای او وجود ندارد تا تکلیف خود را بداند. لازم است با تهیه یک کتابچه یا دستورالعمل برای جوانان مشخص شود که بعد از چندسال قرار است به کجا برسند و چه خدماتی ارائه دهند.

رئیس سازمان امداد و نجات توضیح داد: می‌توان برای خدمات‌رسانی در حوادث تقسیم وظیفه کرد؛ به‌طوری‌که جوانان هم بخشی از فعالیت‌ها را برعهده گیرند. به نظر من لازم نیست که صفر تا صد فعالیت‌ها در بحران‌ها توسط سازمان امداد و نجات انجام شود.

ولی‌پور عنوان کرد: تجدیدنظر در آموزش‌ها و نحوه به‌کارگیری اعضا ضروری است و ساماندهی نیروها باعث می‌شود که عملکرد مناسب‌تری در بحران داشته باشیم.

محمد گل‌فشان، رئیس سازمان جوانان نیز در این دیدار گفت: موضوع جذب و نگهداشت افراد در هلال‌احمر نیازمند بازنگری است. ما در سازمان جوانان طرحی به‌نام «تابان» آماده کرده‌ایم که در آن جوانان و امدادگران در قالب تیم‌هایی برای ارائه خدمات بشردوستانه آمادگی لازم را داشته باشند.

گل‌فشان ادامه داد: وظیفه‌ی ما پشتیبانی از سازمان امداد و نجات در حوادث است. این امر زمانی محقق می‌شود که نیروها آموزش کافی دیده باشند. برای همین هم بر ضرورت نگرش جدید در تعامل دو حوزه امداد و جوانان تاکید می‌کنم.

وی در ادامه مطرح کرد: برنامه ما آموزش جوانان در زمان ورود به جمعیت هلال‌احمر است و قصد داریم با ساماندهی مشخص در این حوزه قدم برداریم.

رئیس سازمان جوانان گفت: آموزش‌هایمان برای جوانان را بیش‌تر می‌کنیم تا آن‌ها برای حضور در تیم‌های امدادی آمادگی لازم را پیدا کنند. در واقع تیم‌ها در قالب امدادگران و جوانان به فعالیت بپردازند و به این شکل افراد انگیزه بیش‌تری برای خدمت پیدا می‌کنند.

کد خبر 4972282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha