۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۴

در مراسم انعقاد تفاهم نامه نوسازی مدارس و استاندار ایلام مطرح شد

سرانه فضای آموزشی در ایلام از استاندارد کشوری بیشتر است

سرانه فضای آموزشی در ایلام از استاندارد کشوری بیشتر است

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سازمان نوسازی کشور با استاندار ایلام به منظور تامین فضاهای آموزشی این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر امروز مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سازمان نوسازی کشور با استاندار ایلام به منظور تامین فضاهای آموزشی این استان به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد. مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، در این مراسم گفت: سال ها شاهد این بودیم که تلاش هایی خستگی ناپذیر صورت گرفت تا معماری فضاهای آموزشی به عنوان یک اصل اثرگذار در آموزش پذیرفته شود. حتی در سند تحول بنیادین نیز به بحث فضا و تجهیزات اشاره شده است.

وی ادامه داد: برای تقویت سرانه آموزشی در استان ها اقدامات خوبی صورت گرفته از جمله طرح آجر به آجر.

رخشانی مهر در ادامه به سرانه فضاهای آموزشی در ایلام اشاره کرد و گفت: این سرانه در ایلام ۸.۴ مترمربع به ازای هر دانش آموز است که سرانه مطلوبی است و حتی از سرانه استاندارد بالاتر است. در واقع ایلام و یزد بیشترین سرانه آموزشی در کشور را دارند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اعتبارات این استان در نوسازی بیان کرد: اعتبارات نوسازی برای استان ایلام از منابع ملی در سال ۹، بیش از ۳۶ میلیارد تومان بود و یک رشد ۲۶۵ درصدی اعتبارات را در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۶ شاهد بودیم.

وی ادامه داد: همکاران ما در تلاش هستند تا بخاری های نفتی در سطح مدارس ایلام جمع آوری شوند و بر اساس آمار ما بیش از ۴۰۰ بخاری نفتی در مدارس این استان وجود داشته که در حال حاضر این عدد به ۱۹۷ بخاری رسیده است.

رخشانی مهر به جمع آوری کلاس های خشت و گلی اشاره کرد و گفت: ۲۲۴ کلاس درس از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به اداره کل آموزش و پرورش ایلام تحویل داده شده است. در بحث پروژه‌های مشارکتی اعتبار خوبی در اختیار داریم.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در استان ایلام و چهارمحال و بختیاری تعدادی از مدارس به دلیل کاهش دانش‌آموزان خالی شده است. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی باید ساماندهی مدارس در دستور کار قرار گیرد و نباید عمر مفید استفاده از یک مدرسه ۱۰ سال باشد.

کد خبر 4978777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha