۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۵

حسینی طی اخطاری:

دولت ۱۱ هزار میلیارد اسناد خزانه بدون مجوز مجلس صادر کرده است

دولت ۱۱ هزار میلیارد اسناد خزانه بدون مجوز مجلس صادر کرده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت ۱۱ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی را بدون مجوز مجلس، صادر کرده و صرف بودجه‌ جاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید شمس‌الدین حسینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی درباره طرح تأمین قیر رایگان،  گفت: این طرح یک واکنشی بود به فشارهای مردم در مناطق محروم نسبت به ما نمایندگان، آنها به ما می‌گویند کشور دچار مشکل شده و شما هم دست روی دست گذاشته‌اید.

وی بیان کرد: دو فوریت طرح تأمین قیر رایگان با مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان تصویب شد اما چرا اکنون این مبلغ به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است؟  

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: زمانی که مجلس می‌خواهد ۸ هزار میلیارد تومان را در بودجه جا به ‌جا کند، مسئولان اصل ۵۲ قانون اساسی را به رخ ما می‌کشند. این در حالی است که در زمان ارائه گزارش به  کمیسیون برنامه و بودجه مشخص می‌شود که دولت ۱۱ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی را بدون مجوز مجلس صادر کرده و صرف بودجه‌ جاری شده است.

حسینی با بیان اینکه قانون اساسی حد و مرز فعالیت‌های دولت و مجلس را تعیین کرده است، گفت: این در حالی است که در کاغذی که اسناد خزانه در اختیار ما قرار داده است، در بحث صدور ۱۱ هزار میلیارد تومان نوشته شده که با مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا به تصویب رسیده است.

وی افزود: این چه اختیاری است که ما نمی‌توانیم ۸ هزار میلیارد تومان را جابه‌جا کنیم اما دولت ۱۱ هزار میلیارد تومان را خلق و مصرف می‌کند؟

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به اخطار، گفت این اخطار درباره موضوع دیگری بود که دیوان محاسبات وظیفه دارد به بحث صدور ۱۱ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه رسیدگی و برخورد کند.

کد خبر 4980252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha