۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

ازدواج آسان با الگوگیری از سبک زندگی اسلامی و همت عمومی میسر است

ازدواج آسان با الگوگیری از سبک زندگی اسلامی و همت عمومی میسر است

اردبیل- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برای ترویج ازدواج آسان و به‌هنگام، الگوگیری از سبک زندگی اسلامی و همت عمومی در بین جامعه و خانواده باید صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، ازدواج را امری مقدس و یکی از اساسی‌ترین راهکارهای دوری از آسیب‌های اخلاقی عنوان کرده و این امر را در رأس ارزش‌ها دانست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اهمیت ترویج ازدواج در اسلام علی الخصوص ازدواج آسان، افزود: دین مقدس اسلام بیشترین سفارش را در مورد ازدواج به عمل آورده، به گونه‌ای که تکمیل دین را منوط به ازدواج دانسته است. رسول اکرم (ص) فرمودند: هر کس ازدواج کند نصف دینش را حفظ کرده است. پس باید که در نیمه دیگر شرط تقوا رعایت کند.

وی استقلال و خودباوری را از کاردکردهای مهم ازدواج از نگاه دین عنوان کرده و گفت: آرامش و سکون، بقای نسل، احساس مسئولیت، زیاد شدن روزی و تکمیل دین از کارکردهای اساسی ازدواج است که در دین اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان به راهبردهای کیفی در موضوع ازدواج به موقع، آسان، آگاهانه و پایدار اشاره کرد و گفت: القا ضرورت اقدام برای ازدواج فرزندان در خانواده‌ها با استفاده از آموزه‌های دینی، بیان انحرافات اخلاقی، واکنش‌های منفی روانی که به سبب تعلل در امر ازدواج در فرزندان پدید می‌آید، توجیه خانواده‌ها در خصوص حکم وجوب اقدام به ازدواج فرزندان در صورت ابتلاء آنان به حرام، جرأت دادن به خانواده‌ها در خصوص اقدام برای ازدواج فرزندان و کاهش ترس‌های موهوم، همچنین تأکید بر وعده الهی مبنی بر (ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله) «اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی نیاز می‌کند»، از راهکارهای ترویج ازدواج آسان در اسلام است که بایستی مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به نقش روحانیون در تسهیل و تسریع ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: حضور موفق و هدایت‌گرانه روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی و دیگر صحنه‌ها اثبات می‌کند که روحانیون می‌توانند موج آفرین و تأثیرگذار باشند. این آفرینش موج در هر زمینه‌ای از جمله مباحث ازدواج انجام شدنی است.

وی گفت: مهم‌ترین رسالت روحانیون در این زمینه، فرهنگ سازی صحیح است که با الگودهی در زمینه مسائل اقتصادی ازدواج، اعم از لزوم سادگی مراسم و نحوه آن، خریدها، زندگی در جوار اولیای یکی از زوجین و تأمین مخارج زوجین در ابتدای زندگی توسط اولیا و تلاش در تغییر دید خانواده‌ها و فرهنگ سازی و آماده سازی جامعه در امر ازدواج، می‌تواند کمک شایانی در ترویج فرهنگ ازدواج آسان به جامعه و خانواده باشد.

کد خبر 4980260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha