۴ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۰۰

مهر خبر می دهد؛

افزایش دما در ایلام/لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق

افزایش دما در ایلام/لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق

ایلام-از امروز دمای هوا در بیشتر مناطق استان ایلام افزایش یافته، مسئله ای که صرفه جویی در مصرف آب و برق را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام کارشناسان هواشناسی استان ایلام از امروز موج گرما بیشتر مناطق استان ایلام را تا پایان هفته جاری خواهد گرفت.

بر همین اساس دستگاه‌های خدماتی مثل اداره برق و شرکت آب و فاضلاب در مورد مصرف برق و آب در استان هشدار داده‌اند.

کارشناس هواشناسی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از امروز دمای هوا در بیشتر مناطق استان ایلام افزایش خواهد یافت و طبق پیش بینی‌ها دما هوا در مناطق سردسیر به ۴۰ درجه خواهد رسید.

ساسان رستمی بیان کرد: همچنین دمای هوا در شهرستان‌های گرمسیری استان مثل دهلران و مهران به ۵۰ درجه خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه افزایش دما کاملاً محسوس است، گفت: لازم است مردم استان در خصوص استفاده و مصرف آب و برق تا پایان هفته جاری برنامه ریزی صحیحی داشته باشند.

رستمی بیان کرد: خطرگرمازدگی در این روزها به خصوص ساعت گرم روز وجود دارد و گروه‌های حساس مانند افراد کهنسال، کودکان، بیماران به منظور پیشگیری از گرمازدگی از حضور در اماکن روباز خودداری کنند.

جیره بندی آب در شهر ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف آب در استان و به خصوص شهر ایلام جیره بندی آب اجتناب ناپذیر است.

نورالله تیموری اضافه کرد: مصرف آب در استان ۳۰ درصد افزایش یافته و از مردم انتظار داریم در هفته پیش روی برای جلوگیری از قطعی و یا افت فشار صرفه جویی کنند.

وی گفت: تا ۱۵ شهریورماه ماه باید بحث مصرف آب در بین شهروندان مدیریت شود تا جیره بندی آب کمتر اجرایی شود.

علاوه بر مصرف آب، استفاده و مصرف برق نیز این روزها در استان ایلام از حدمجاز بالاتر رفته و احتمال خاموشی در مناطق مختلف استان وجود دارد.

در حال حاضر در شهرستان‌های مهران و دهلران در بیشتر خانه از کولر گازی استفاده می‌شود که در صورت افزایش مصرف می‌تواند منجر به خاموشی شود.

لزوم جلوگیری از روشن کردن آتش در جنگل‌ها

یکی دیگر از مسائل حایز اهمیت در استان آتش سوزی در جنگل‌ها است، با توجه به افزایش دما در سطح استان، احتمال خطر آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی نیز بالا رفته است.

گردشگران، دامداران و عشایر و دیگر اقشار مختلف جامعه از روشن کردن آتش به هر عنوان در طبیعت خودداری کنند.

کد خبر 4982082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha