۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان:

۸ مصلای نماز جمعه در استان سمنان احداث می‌شود

۸ مصلای نماز جمعه در استان سمنان احداث می‌شود

سمنان- مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان بااشاره به اینکه پروژه احداث هشت مصلا شهرستان‌های استان در دستور کار است، گفت:این پروژه‌ها به‌طور متوسط ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن پیرچه بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی دفتر امام‌جمعه سمنان اظهار داشت: پروژه احداث هشت مصلا در شهرستان‌های استان سمنان در دست اقدام است.

وی بابیان اینکه به‌طور میانگین این پروژه‌ها ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال برای ساخت این مصلاها هزینه شده است که در قالب اعتبارات شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سفرهای رهبری و رئیس‌جمهور به استان اختصاص یافت.

عدم دخالت ائمه جمعه در ساخت مصلاها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان با تأکید بر اینکه از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان ۱۶۰ میلیارد ریال برای ساخت این مصلاها تصویب شد، اضافه کرد: از این اعتبار تنها ۱۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص‌یافته است.

پیرچه با تأکید بر اینکه حدود ۲۰۰ مصلا در کشور در حال ساخت است، یادآور شد: بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از دو سال گذشته ائمه جمعه در حوزه احداث مصلاها هیچ نقشی حتی به‌صورت مباشرتی ندارند.

وی افزود: تمرکز ائمه جمعه به مسائل فرهنگی و اجتماعی مهم‌ترین هدفی بود که در این تصمیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه دنبال می‌شد.

کد خبر 4982673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha