۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷

در چهارماهه ابتدایی ۹۹؛

۴۳ عملیات امداد و نجات در آب‌های استان بوشهر انجام شد

۴۳ عملیات امداد و نجات در آب‌های استان بوشهر انجام شد

بوشهر- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در چهارماهه ابتدایی امسال ۴۳ عملیات امداد و نجات در آب‌های استان بوشهر انجام شد.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در چهارماهه ابتدایی امسال ۱۰ مورد سوانح دریایی و نقص فنی در آب‌های استان بوشهر اتفاق افتاده است.

وی بابیان اینکه از این میزان ۳۳ موردنیاز پزشکی و ۱۰ مورد آن نیز مرتبط به سوانح دریایی و نقص فنی بوده است تصریح کرد: پاسخ به ۴۳ مورد وضعیت اعلام اضطرار و درخواست امداد و نجات در چهارماهه ابتدایی امسال ازجمله عملکرد تیم‌های امداد نجات در چهارماهه ابتدایی امسال بوده است.

قاسمی اضافه کرد: چهار مورد آب‌گرفتگی و ۶ مورد نیز آتش‌سوزی و نقص فنی شناورها ازجمله موارد سوانح دریایی این چهارماهه بوده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سوانح دریایی اتفاق افتاده شامل پنج مورد مربوط به شناورهای سنتی (پنج مورد)، یک مورد نفت‌کش و چهار مورد نیز مربوط به سایر قایق‌های تفریحی و صیادی بوده است.

وی تصریح کرد: چهار مورد در منطقه بوشهر و همچنین عسلویه و عامری هر کدام ۲ مورد، و خارگ و دیلم نیز هر کدام‌یک مورد بیش‌ترین آمار بروز اضطرار دریایی را داشته‌اند.

قاسمی گفت: ۸ ایستگاه مخابراتی، ۶ پایگاه جستجو و نجات (با استقرار ۶ فروند شناور جستجو و نجات، پنج فروند قایق ناجی و یک قایق سار)، یک فروند بالگرد استیجاری و یک فروند واحد پروازی سیمرغ (جایرو پلین) ازجمله ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در زمینه جستجو و نجات دریایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، پایگاه‌های جست‌وجو و نجات استان در بنادر بوشهر، عسلویه، دیر، عامری، خارگ و دیلم استقرار دارند.

به منظور تسریع در اطلاع‌رسانی و پیشگیری از هرگونه تأخیر در پاسخگویی به اضطرارهای دریایی، سامانه تلفنی ۱۵۵۰ بدون نیاز به پیش‌شماره به این مهم اختصاص‌یافته است.

کد خبر 4983211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha