۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱

هم‌زمان با هفته مهارت صورت گرفت؛

اولین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی در شهرستان دشتی افتتاح شد

اولین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی در شهرستان دشتی افتتاح شد

بوشهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از افتتاح اولین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد شهرستان دشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح یکشنبه در آئین افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی در شهرستان دشتی اظهار داشت: دانشگاه‌ها نباید بر آموزش صرف تأکید کنند، بلکه باید با آموزش مهارت‌های مختلف دانشجویان را برای ورود به بازار کار مهیا سازند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به نیازهای بازار کار به مشاغل فعلی و آینده افزود: فضای بازار کار روزانه دچار تحول می‌شود و این موضوع مهارت‌آموزی و هدایت شغلی را برای دانشجویان ضروری‌تر می‌کند.

دراهکی با معرفی ظرفیت‌های مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در انسجام‌بخشی به آموزش‌های منجر به اشتغال که باهدف توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان انجام می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خورموج باسابقه خوب به خصوص در رشته‌های فنی و مهندسی، فرصت بسیار مناسبی را می‌تواند با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای استان در اختیار دانشجویان خود قرار دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: راه‌اندازی چنین مراکزی در سطح کشور می‌تواند به توانمندی، انتخاب شغل مناسب و رفع مشکل کمبود نیروی ماهر و تکنسین در بازار کار برای افراد در کنار تحصیل کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج نیز اظهار داشت: باهدف توسعه و هدایت پژوهش‌های دانشگاهی به سمت مسائل و موضوعات دارای اولویت جامعه و تقویت بنیه علمی و پژوهشی نهادهای مؤثر اجرایی و به منظور ارتقای مهارت‌های تخصصی دانشجویان و دانش‌آموختگان، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج و مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان دشتی منعقد شد.

اشکان معصومی تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی و محقق شدن شعار هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت هدایت مؤثر دانشجویان و دانش‌آموختگان برای یافتن نقش‌های تأثیرگذار و ارزشمند در جامعه است.

وی افزود: تلاش داریم با شناسایی موقعیت‌های شغلی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی و جوانان علاقه‌مند به مهارت‌آموزی را در راستای تأمین منابع انسانی کارآمد به ویژه وجود صنایع کوچک و بزرگ توانمندتر کنیم تا فرصت‌های توسعه شایستگی و مهارتی خود را بشناسند و برای ارتقای آن اهتمام ورزند.

امام جمعه خورموج نیز در این آئین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را تنها راهکار برای رفع بیکاری دانست و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند زمینه پیشه و کار را برای جوانان و فارغ‌التحصیلان بیکار شهرستان دشتی فراهم کند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح توجه به آموزش‌های مهارتی را یکی از ارکان اصلی برون‌رفت از معضل بیکاری جوانان دشتی دانست و بر توجه به این مهم به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی تأکید کرد.

وی خواستار ترویج آموزش‌های مهارتی در بین اقشار مختلف جامعه شد و افزود: انتظار می‌رود که در سایه تلاش‌های همه مسئولان بتوانیم در بخش ایجاد فرصت‌های شغلی گام‌های بهتری برداریم.

مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان شهرستان دشتی طی تفاهم‌نامه منعقده مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتی و دانشگاه آزاد اسلامی خورموج باهدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به دانش‌آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرآیند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات شغلی و آموزشی و همچنین مهارت افزایی موردنیاز بازار کار به دانشجویان راه‌اندازی شده است.

کد خبر 4983358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha