۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳

امام جمعه قروه:

رشد آسیب های اجتماعی در روستای مالوجه نگران کننده است

رشد آسیب های اجتماعی در روستای مالوجه نگران کننده است

قروه- امام جمعه قروه با بیان اینکه رشد آسیب های اجتماعی در روستای مالوجه نگران کننده است، خواستار نگاه عدالت محور به شهرستان و توسعه مناطق روستایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عابدین رستمی صبح امروز یکشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان قروه با محوریت بررسی مشکلات روستای مالوجه که با حضور نماینده مجلس و مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از مشکلات موجود در شهرستان کشوری است و بخشی استانی و در این زمینه نگاه استان باید عدالت محور باشد و به صورت تعادل اعتبارات توسعه‌ای در نظر گرفته شود.

وی با انتقاد از هزینه‌هایی که برای بعضی از برنامه‌های اثرگذار می‌شود، گفت: هزینه‌ای که برای کنگره عاشورایی قروه شد به اندازه اعتباری که برای کنگره مشاهیر کرد در نظر گرفتند، نبود و همین جای تأسف دارد.

به گفته رستمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی بالاترین ظرفیتی که می‌تواند تأثیرگذار باشد حضور روحانیون و سمن‌های مرتبط به شرط نبود دوگانگی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های تبلیغی می‌تواند اثرگذار باشد، افزود: مشکل آب در روستای مالوجه معضلی است که زندگی مردم را تحت شعاع قرار داده و باید همانند روستاهای دیگر که با کم آبی روبرو هستند پیگیری شود.

رستمی احداث سایت‌های کشاورزی، فضای سبز و پارک و کتابخانه را دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: کتابخانه ای که در مالوجه وجود دارد هم از نظر مکانی نامناسب است و هم اینکه کتاب‌های کلیشه‌ای دارد و باید تجهیز شود.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکل در مالوجه اعتیاد است، تأکید کرد: باید نهادهای تأثیرگذار همانند ارشاد و ورزش و جوانان و سمن‌ها در حوزه پیشگیری ورود پیدا کرده و وضعیت موجود را کنترل کنند.

بنا به سخنان رستمی دیگر آسیب در روستای مالوجه باز می‌گردد به افزایش خودکشی که بیداد می‌کند و این کلیت نظام را زیر سوال می‌برد.

وی به اجرا نشدن طرح هادی در مالوجه اشاره کرد و شهر شدن این روستای پرجمعیت را مهم خواند.

امام جمعه قروه در ادامه با انتقاد از برخوردار شناختن قروه، خطاب به نماینده مجلس اظهار داشت: قروه کجا برخوردار است؟ برچه اساسی برخوردار دانسته اند؟ آیا برای بیلان کاری خودشان بوده؟ برای وجود معادن بوده؟ باید مشخص شود معیار این برخورداری چه بوده است؟

عابدین رستمی همچنین از ضعف زیرساخت‌های ورزشی در مالوجه انتقاد کرد و نسبت به افتتاحیه‌های بی نتیجه واکنش نشان داد و گفت که مردم صداقت می‌خواهند و مطالبه گر هستند.

وی ورود حوزه بانوان را برای مشخص شدن علت ترک تحصیل دختران را مهم دانست و خواستار روشن شدن مسائل مرتبط به ازدواج در مالوجه شد.

استفاده از معلمان جوان و در نظر گرفتن بودجه جهشی برای این روستا از دیگر خواسته‌های امام جمعه قروه بود که به آن اشاره داشت.

کد خبر 4983374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha