۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰:۱۹

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان

استان سمنان ۶۴ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی دارد

استان سمنان ۶۴ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی دارد

سمنان- مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با بیان اینکه ۶۴ مرکز دانشگاهی در این استان وجود دارد، گفت: از هر ۹ نفر در استان یک نفر دانشجو است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سعدالدین شامگاه سه شنبه در جلسه برنامه‌ریزی و بررسی راهکارهای توسعه استان در حوزه آی تی استان سمنان به میزبانی استانداری، درباره اهمیت دانشگاه‌های فناور و اشتغال‌زا، تاکید کرد: دانشگاه‌های نسل اول ما آموزش محور، نسل دوم پژوهش محور، نسل سوم پژوهش محور با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بوده اما امروز باید به دانشگاه‌های کارآفرین تبدیل شده و پاسخگوی نیازمندی‌های جامعه باشد.

وی با بیان اینکه حدود ۲.۱۱ درصد از دانشجویان کشور در استان سمنان مشغول به تحصیل هستند که بر اساس جمعیت آماری، از هر ۹ نفر یک نفر در دانشگاه‌های استان به عنوان دانشجو مشغول به فعالیت است، افزود: در حال حاضر ۶۴ مرکز دانشگاهی، دو دانشگاه علوم پزشکی و دو پارک علم و فناوری در استان وجود دارد که این نشان دهنده جایگاه مطلوب علم و دانش در استان است.

توسعه استان سمنان از لحاظ علمی و فناوری

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با بیان اینکه ۳۱ درصد دانشجویان استان در سال ۹۸ در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند که نوید بسیار خوبی برای بنیاد نخبگان و پارک‌های علم و فناوری است، گفت: این میزان نسبت به سال ۹۷ رشد پنج درصدی داشته است.

سعدالدین با بیان اینکه ۴۴ درصد از دانشجویان استان در رشته‌های علوم انسانی، ۳۲ درصد فنی و مهندسی و مابقی در رشته‌های علوم پایه، هنر و … مشغول به تحصیل هستند، ابراز داشت: برای توسعه استان در شورای برنامه‌ریزی هشت اولویت و محور توسعه در نظر گرفته شده که نیاز است تا تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت دانشجویان و نخبگان برای تحقق محورهای توسعه استان به کار گیریم.

وی با بیان اینکه تبدیل دانش به علم، علم به تولید و تولید به ثروت امروز باید در دستور کار ما قرار داشته باشد، ابراز کرد: ایجاد یک ارتباط منطقی در قالب محیطی مناسب برای برقراری زمینه تعامل چند سویه مابین پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و دانشجویان و بخش صنعت امری ضروری است.

کد خبر 4985740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha