۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۰۴

تداوم مواضع خصمانه واشنگتن؛

آمریکا تحریم های جدیدی علیه سوریه وضع کرد

آمریکا تحریم های جدیدی علیه سوریه وضع کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم های جدید علیه سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا، وزارت خزانه داری آمریکا در چارچوب قانون «سزار» از وضع تحریم های جدیدی علیه سوریه خبر داد.

بر این اساس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره اعلام کرد که یک فرد حقیقی و ۹ نهاد مرتبط با دولت این کشور را در لیست تحریم های خود قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره اعلام کرد که نهادها و افراد تحت تحریم، به دولت سوریه کمک می کنند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، نام «وسیم انور القطان» بازرگان سوری، کرام الاسدف زهیر توفیق الاسد و نیز هنگ اول ارتش سوریه و همچنین چند شرکت و مرکز تجاری سوری نیز به چشم می خورد.

این تحریم‌ها در چارچوب قانون موسوم به «سزار» وضع شده است. نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹ قانون سزار را تصویب کردند و دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده نیز آن را ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و این قانون ۲۸خرداد/۱۸ ژوئن به اجرا گذاشته شد.

به دنبال اجرای این قانون، دولت آمریکا ۳۹ شخصیت سوری از جمله رییس جمهوری سوریه و همسرش را به دلایل واهی تحریم کرد و همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند، مشمول این قانون ‌است.

این تحریم‌ها علیه کمک کنندگان به سوریه برای تولید نفت، تأمین‌کنندگان نیازهای نظامی و فنی نیروهای این کشور نیز اعمال می‌شود.

کد خبر 4986599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha