۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۳۵

در نشست قرارگاه پدافند زیستی؛

استاندار مرکزی وضعیت استان را خلاف گزارش وزارت بهداشت اعلام کرد

استاندار مرکزی وضعیت استان را خلاف گزارش وزارت بهداشت اعلام کرد

اراک- استاندار مرکزی گفت: امروز با وجود اعلام وزارت بهداشت مبنی بر بهبود وضعیت در ادارات، بانک‌ها و آرامستان‌ها، در استان چنین چیزی مشاهده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز شنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک اظهار کرد: دلیل خوب اجرایی نشدن مصوبات ستاد به تمامی دستگاه‌های مرتبط بازمی‌گردد، زیرا بدون هیچ تعارفی وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: امروز با وجود اعلام وزارت بهداشت مبنی بر بهبود وضعیت در ادارات، بانک‌ها و آرامستان‌ها اما در استان چنین چیزی مشاهده نمی‌شود و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و جایگاه‌های سوخت وضعیت خوبی ندارند.

آقازاده عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداران و دبیرخانه مصوبه را ابلاغ ولی پیگیری نمی‌کنند. شهرداری‌ها، بانک‌ها، اعضای شورای تأمین هیچ‌کدام وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.

استاندار مرکزی با اشاره به جلسه گذشته ستاد مبنی بر اینکه فرمانداران از دید شورای تأمین نحوه رعایت اصول بهداشتی را نظارت و شورا تأمین از دید قانون مصوبات شورای تأمین را دنبال کنند، بیان کرد: با وجود دستور بستن آرامستان از یک ماه پیش به شهرداری متأسفانه در آرامستان‌ها همچنان مانند دوره قبل برگزاری مراسم تشییع و ترحیم و تجمعات مردم را شاهد هستیم.

آقازاده تصریح کرد: شهرداری‌ها در خصوص بازگشایی هر نوع آرامستان باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بودجه سال ۹۹ را بدون طرح در مجلس به شورای نگهبان دادند و باز هم در سخنرانی روز گذشته با مردم توصیه و تاکید کردند که مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ملاک همه است و بنده نیز به آنها عمل می‌کنم. بالاتر از این دستوری سراغ نداریم و با این وجود چرا به وظیفه در قبال جان انسان‌ها به خوبی عمل نمی‌شود.

به گفته استاندار مرکزی اگر دانشگاه علوم پزشکی مواردی از تعدی از مصوبات ستاد را شکایت کند، دستگاه قضائی مکلف است بنا بر مصوبات ستاد ملی و استان بررسی و اقدام کند.

آقازاده گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم، امسال در برگزاری مراسم عزاداری باید تفاوت قائل شویم و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند تفاوت محرم امسال بنا بر مصوبات ستاد ملی ملزم به رعایت آن‌ها است بنابراین هنگامی که تاکید می‌شود تمامی مراسم‌ها در فضای بسته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد، رعایت نکردن آن خیانت به آرمان‌ها و مردم است و در صورت عدم رعایت هریک از نکات باید برخورد قانونی صورت پذیرد.

آقا زاده با بیان اینکه در حال حاضر در جنگ با بیماری کرونا قرار داریم، تاکید کرد: هر کسی در این حوزه کوتاهی کند باید پاسخگو باشد.

وی گفت: به نظر بنده مصوبه دادن کافی است و باید استانداری در رأس شورای تأمین باید عمل کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه همانطور که فروردین و اردیبهشت ماه روند نزولی این بیماری را در استان شاهد بودیم، اظهار کرد: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه‌های جاری به آن نتیجه دست پیدا کنیم بنابراین تغییر رویکرد و برخورد قضائی در این حوزه لازم است.

آقازاده افزود: در ارتباط با برخوردها در هر شهرستان باید یک کمیته با حضور فرماندار یا دبیر شورای تأمین شهرستان، رئیس بهداشت شهرستان و دستگاه مربوطه که خلاف مورد نظر در آن شناسایی می‌شود، تشکیل شود و این خلاف آنجا بررسی، اعلام شکایت به دادگستری صورت پذیرد و هفته آینده عملکرد این کمیته در خصوص اعلان شکایت از دستگاه‌های دولتی و خصوصی بررسی می‌شود.

وی گفت: ️تمامی اجتماعات مرتبط با عید غدیر خم برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در این استان به دلیل اینکه می‌تواند کانون اشاعه سریع ویروس کرونا باشد، لغو می‌شود بنابراین تمامی دستگاه‌های موظف هستند با حساسیت اجرای این مصوبه را در دستور کار قرار دهند.

به گفته آقازاده کنکور دانشگاه‌ها نیز باید در استان مرکزی برگزار شود و نحوه برگزاری این امتحانات پس از تصمیم گیری در ستاد کرونا اعلام می‌شود.

کد خبر 4988503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha