۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۶

در گفت‌وگو با مهر بررسی شد؛

بازآفرینی محلات کرج/ کمبود سرانه‌های خدماتی در «تپه مرادآب»

بازآفرینی محلات کرج/ کمبود سرانه‌های خدماتی در «تپه مرادآب»

کرج - رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی در محلات کرج، از تلاش برای رفع کمبود سرانه‌های خدماتی در تپه مرادآب خبر داد.

احد رسولی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقداماتی که در قالب طرح بازآفرینی در تپه مرادآب کرج انجام شده است، اظهار کرد: در این نقطه از شهر یک حوزه عمومی با وسعت ۶۸.۹ هکتار تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه در محدوده عمومی تپه مرادآب کاربری‌های خدماتی و عمومی پس از انجام مطالعات لازم بارگذاری شده است، گفت: یک رینگ سی متری نیز در آن محدوده در حال اجرا است که امیدواریم امسال امکان استفاده قسمتی از این رینگ برای ساکنان تپه مرادآب فراهم شود.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج با اشاره به اقداماتی که به منظور رفع برخی تملکات در رینگ سی متری تپه مرادآب انجام شده است، افزود: ۳۵ ملک ناپایدار و ریزشی در محدوده رینگ سی متری تملک شده است.

وی گفت: در پایین دست این رینگ یک حوزه مسکونی حدود ۱۰۵ هکتاری تعریف شده که مالکان و ساکنان آن محدوده مطابق طرح ضرورت دارد که نسبت به احیا، بهسازی، نوسازی و بازسازی خانه‌های مسکونی خود اقدام کنند.

کمبود سرانه سبز در تپه مرادآب

وی بیان کرد: در خصوص سرانه‌های فضای سبز و همچنین وجود فضاهای توریستی - تفریحی محدوده طرح کاستی‌هایی وجود دارد که با تأمین بخشی از این سرانه‌ها در بخش عمومی که فضای آن بالای ۹۰ درصد آزاد سازی شده است، می‌توانیم بخشی از کمبود سرانه‌های خدماتی ساکنان تپه مرادآب را برآورده کنیم.

رسولی دیگر اقدامات مهم در قالب طرح بازآفرینی و بهسازی تپه مرادآب را عملیات آسفالت ریزی، جمع آوری آب‌های سطحی و توسعه فضای سبز آن برشمرد.

وی در بخش دیگری در خصوص عملیات اجرایی در قالب طرح بازآفرینی محله اخترآباد نیز گفت: مرحله اول مطالعات طرح توسط مشاور مربوطه انجام شده و گزارش این مطالعات در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج به عملیات احداث و تجهیز پارک محلی سه هکتاری در اخترآباد اشاره کرد و افزود: این پارک برای پیاده سازی اهداف بازآفرینی و بازتوانی محله اخترآباد اجرایی شده و طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب بالغ بر ۱۰ و۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تملک و ایجاد فضای سبز و پارک منظور شده است.

عرصه دو هکتاری پارک محلی اخترآباد رفع تملک شد

وی تاکید کرد: در پروژه پارک محلی اخترآباد از مساحت سه هکتاری آن رفع تملکات واقع در عرصه دو هکتاری انجام شده و باقی عرصه آن در حال تملک است.

رسولی توضیح داد: در عرصه دو هکتاری پارک محلی اخترآباد که رفع تملک شده و اکنون در اختیار شهرداری کرج است عملیات زیرسازی انجام شده و کف پوش‌های مسیرهای ورودی و یا عملیات اجرایی ساخت فضاهایی مانند نمازخانه و جانمایی آب نماها در این پارک به اجرا درآمده است.

وی در خصوص طرح بازآفرینی محله حصارک بالا نیز گفت: انعقاد قرارداد با مشاور طرح انجام شده و در حال جمع آوری اطلاعات لازم از دیگر دستگاه‌های اجرایی است، امید است به زودی مطالعات سند توسعه آن در اختیار ما قرار داده شود.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج در خصوص طرح بازگشایی، بازآفرینی و باز طراحی خیابان ۱۶ متری حصارک پایین نیز گفت: این طرح قرار شده به طول هزار و ۳۵۰ متر و در مساحتی حدود ۱۶.۵ متر مربع اجرایی شود، مهندس مشاور این طرح تعیین و نقشه برداری آن نیز بر اساس دو فاز شرقی و غربی انجام شده است.

طرح مطالعاتی بازآفرینی محله سهرابیه انجام شد

وی با اشاره به طرح بازآفرینی محله سهرابیه که ۶۰ هکتار وسعت دارد و جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در آن ساکن هستند، افزود: طرح مطالعاتی بازآفرینی این محله انجام شده است و باید برنامه‌های مطالعاتی آن پیاده سازی شود.

رسولی در خصوص طرح بازآفرینی محله حسن آباد که در شمال شرقی کرج و در منطقه هشت شهرداری واقع است، عنوان کرد: وسعت آن ۲۵.۸۴ هکتار است، مطالعات طرح این محله نیز انجام شده و در انتظار آغاز عملیات اجرایی است.

وی با بیان اینکه در خصوص طرح بازآفرینی محله آق تپه مهرشهر نیز مطالعات طرح مربوطه انجام شده است، بیان کرد: وسعت این محله برابر ۱۵.۸۸ هکتار است و در منطقه سه شهرداری کرج قرار دارد.

کد خبر 4990474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha