۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹

رییس اداره مهندسی و مطالعات کل منابع طبیعی استان زنجان:

 ۸۰۰ هزار هکتار مطالعات تفصیلی اجرایی در زنجان انجام شده است

 ۸۰۰ هزار هکتار مطالعات تفصیلی اجرایی در زنجان انجام شده است

زنجان-رییس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت:  ۸۰۰ هزار هکتار مطالعات تفصیلی اجرایی در استان زنجان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، مسعود رسولی با بیان اینکه مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری در پنج حوزه آبخیز زنجان انجام شد، گفت: دهنه و آببر در طارم، اردجین در خرمدره، سهرورد در خدابنده و اندآباد در زنجان، حوزه‌هایی هستند که مطالعات در آن‌ها صورت گرفته است.

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار داشت: مساحت حوزه‌ها در سهرورد، اندآباد، دهنه، اردجین و آببر به ترتیب ۱۶ هزار و ۱۸، ۱۱ هزار و ۹۱۳، ۱۱ هزار و ۵۰۸، ۹ هزار و ۷۰۳ و هشت هزار و ۶۱۴ هکتار است.

رسولی خاطرنشان کرد: به منظور انجام مطالعات یکپارچه منابع طبیعی و آبخیزداری برای این پروژه‌ها از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی و استانی، تأمین اعتبار شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات حوزه‌های دهنه، اردجین و سهرورد از محل صندوق توسعه ملی، آببر از محل اعتبارات ملی و اندآباد از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: تأمین اطلاعات پایه مورد نیاز برای شناسایی مناطق بحرانی، مستندسازی و تهیه بانک اطلاعاتی طرح‌ها، جمع‌آوری، رقومی‌سازی و استانداردسازی داده‌های موجود، تأمین و تهیه عکس‌های هوایی، نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای و همکاری با اداره حفاظت به منظور تهیه نقشه پراکندگی حفاظت مشارکتی و یکسان‌سازی لایه‌های رقومی کمربند حفاظتی از مهمترین سیاست‌های اجرایی بخش مهندسی و مطالعات است.

رسولی با بیان اینکه تاکنون مطالعات تفصیلی اجرایی در حدود ۸۰۰ هزار هکتار در سطح استان، انجام شده است، افزود: این مطالعات با هدف شناسایی کامل حوزه آبخیز از نظر مطالعات پایه و ارائه برنامه جامع اجرایی پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز انجام می‌شود.

کد خبر 4991962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha