۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۷

کتاب تازه محمد جواد گودینی منتشر شد

فرازهایی از سیره و سرگذشت امیرمومنان در «اسوه رادمرد»

فرازهایی از سیره و سرگذشت امیرمومنان در «اسوه رادمرد»

محمد جواد گودینی در تازه‌ترین کتاب خود با نام «اسوه رادمرد» به سیره و سرگذشت و نظام فکری امیر مومنان امام علی بن ابیطالب (ع) پرداخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اسوه‌ی رادمرد؛ تاملی بر زندگانی و سیره امام علی (ع)» نوشته محمد جواد گودینی، نویسنده و استاد حوزه و دانشگاه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و ۲۵۶ صفحه توسط انتشارات نظری منتشر شد.

گودینی نویسنده این کتاب به مهر گفت: این اثر به شرح زندگانی مولای متقیان امام علی بن ابی طالب (ع) و گوشه‌ای از فضیلت‌های بی پایان آن یگانه روزگار اختصاص دارد.

وی افزود: در فصل نخست این اثر تاریخی- روایی، به زندگی امام علی (ع) و جریان ولادت امام (ع) در کعبه و دوران کودکی و نوجوانی آن حضرت (ع) و… پرداخته‌ام. فصل دوم با عنوان «گفتاری درباره فضایل امام علی (ع)» به شمه‌ای از فضیلت‌ها و منقبت‌های امام علی (ع) از جمله علم و دانش گسترده آن دروازه شهر دانش (ع)، زهد و تقوای امام (ع)، دلاوری و جهاد امام (ع)، سخنوری و قدرت تاثیرگذاری شگرف امام (ع) بر مخاطبان، یتیم نوازی، مهربانی و گشاده رویی امام (ع) و.... اشاره کرده و در ادامه حدیث منزلت، حدیث طیر مشوی و رویداد تاریخی غدیر را مورد شرح و تحلیل قرار داده‌ام.

گودینی ادامه داد: فصل سوم این نوشته، نگاهی به خلافت امام علی (ع) نام داشته و در آن حوادث پس از قتل خلیفه سوم و دوران خلافت و زمامداری امام (ع) را توضیح داده و نبردهایی را که در جمل، صفین و نهروان بر امام (ع) تحمیل شد، مورد شرح و بسط تاریخی قرار داده‌ام.

این مدرس حوزه و دانشگاه همچنین درباره فصل چهارم کتاب نیز اشاره کرد: فصل چهارم نیز به جریان شهادت وصی پیامبر (ص) به دست یکی از بازماندگان جریان تندرو و خشک خوارج با نام عبدالرحمن بن ملجم مرادی اختصاص داشته و این تراژدی را مورد بررسی تاریخی قرار داده‌ام.

گودینی همچنین با اشاره به استفاده از منابع متعدد برای نگارش این اثر گفت: برای نگارش این کتاب از بیش از ۱۰۰ منبع تاریخی و روایی بهره گرفته و بر مبنای آنها کوشیدم با بیانی روان و ساده فرازهایی از زندگانی پرعبرت و درس آموز امام علی (ع) را مورد بررسی و تحلیل قرار دهم. مطالعه این اثر را به پژوهشگران تاریخ اسلام، حدیث و مطالعات سیره شناسی و تمامی کسانی که دل در گرو محبت امیر مومنان علی بن ابی طالب (ع) دارند، توصیه می‌کنم.

کد خبر 4992543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha