۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۳۰

همزمان با عید سعید غدیرخم؛

۷۰ هزار پرس غذا در یزد توزیع شد

۷۰ هزار پرس غذا در یزد توزیع شد

یزدـ مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران گفت: همزمان با عید غدیرخم، ۷۰ هزار پرس غذا توسط هیئت‌های مذهبی، موکب‌های اربعینی و بانیان روضه و تشکل‌های فرهنگی و دینی در شهر یزد توزیع شد.

سیدحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همزمان با عید سعید غدیرخم و در راستای احیای فرهنگ اطعام علوی، امروز در شهر یزد بیش از ۷۰ هزار پرس غذا در یزد طبخ و توزیع شد که در مقایسه با عید غدیر سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه اطعام غدیر در یزد به یک فرهنگ تبدیل شده است، افزود: تمام مراحل طبخ و توزیع در عید غدیر خم امسال با توجه به شیوع کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

حسینی با بیان اینکه اطعام غدیر توسط هیئت‌های مذهبی، بانیان روضه، موکب‌های اربعینی و تشکل‌های فرهنگی و دینی انجام شده است، عنوان کرد: این گروه‌ها همچنین با توجه به شرایط کرونا اقدام به توزیع ۲ هزار بسته معیشتی نیز کرده‌اند.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران با اشاره به اینکه توزیع بسته‌ها از عید قربان آغاز شده و تا امروز ادامه داشته است، بیان کرد: جشن‌ها نیز تا عید مباهله ادامه خواهد داشت.

حسینی ادامه داد: امسال هم در سطح شهر و هم در فضای مجازی شاهد شور و شعور علوی در جای جای یزد بودیم و مردم در مراسم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شور و شوق بسیاری حضور داشتند که امیدواریم این برنامه‌ها در سال‌های آتی نیز تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه پیدا کند.

کد خبر 4993694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha