۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۰

استاندار زنجان:

مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی نباید از استان زنجان خارج شود

مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی نباید از استان زنجان خارج شود

زنجان-استاندار زنجان، گفت: مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی نباید از استان خارج شود و باید ذخیره سازی انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در محل استانداری زنجان، از خدمات ارزنده و شبانه روزی کادر درمانی در استان تقدیر کرد و گفت: خرید یک دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی به دانشگاه علوم پزشکی توسط وزارت بهداشت را بسیار خوب اعلام کرد.

وی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد توسط دانشگاه زنجان را بسیار خوب اعلام کردو گفت: برگزاری این آزمون توسط دانشگاه پیام نور زنجان اصلاً خوب نبود و اگر توان برگزاری برای کنکور سراسری را ندارد اعلام کند و مسئول دیگری را جایگزین کنیم و کنار برود.

استاندار زنجان، گفت: شرایط کرونایی است و برای برگزاری کنکور سراسری باید تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

حقیقی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده است، تاکید کرد: باید زدن ماسک در تمام اماکن عمومی و دولتی و خصوصی تقویت شود.

وی ابراز کرد: در خصوص بیماری کرونا هر چه جدی وارد شدیم خروجی خوبی را به همراه داشته است ولی بایداین شرایط حفظ شود و آمار ابتلا به این بیماری را در استان با هم کاهش بدهیم.

استاندار زنجان، با بیان اینکه در رعایت برخی از پروتکل‌های بهداشتی از سطح کشور بالاتر هستیم، افزود: دررعایت پروتکل‌های بهداشتی از سطح کشور ۶ درصد بالاتر هستیم و در رعایت پروتکل از سوی بانک‌ها هم از سطح کشور پایین‌تر هستیم.

حقیقی افزود: در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پاساژها ۲۱ درصد از سطح کشوری بالاتر هستیم و در دفاتر پیشخوان هم از سطح کشور پایین‌تر می‌باشیم.

وی با بیان اینکه مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی نباید از استان خارج شود و باید ذخیره سازی انجام گیرد، تصریح کرد: رعایت بهداشت اجتماعی در بانک‌ها و دفاتر پیشخوان استان خوب نیست و باید فرمانداران در شهرستانها اقدام عملی برای این مهم را در دستور کاری خود قرار دهند.

استاندار زنجان، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی حقوق شهروندی و اجتماعی است و گفتمان غالب امروز رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و باید به این مهم توجه کرده و احترام گذاشت.

حقیقی ابراز داشت: نباید به بهانه وجود بیماری کرونا خدمات اداری مردم به تعطیل شود و در این میان باید تمام مدیران در دستگاه اجرایی خود نقشه راه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

وی با اشاره به ایام ماه محرم، گفت: دستور العمل های بهداشتی و الزامات بهداشتی برای این ایام بومی سازی شود و تمام این دستور العمل ها به شهرستانها هم ابلاغ خواهد شد.

استاندار زنجان، تصریح کرد: باید رسانه‌ها و صدا و سیمای استان دستور العمل های بهداشتی را به خوبی به مردم تبیین کرده تا مردم توجیه شوند.

حقیقی گفت: سخنان مقام معظم رهبری درخصوص عزاداری ماه محرم فصل‌الخطاب است و همه باید این فرمایشات را مد نظر قرار دهیم و از ایجاد ذهنیت در مردم جلوگیری کنیم.

وی از تشکیل ستاد محرم در شهرستانها ی استان خبر داد و افزود: در این ستاد فرمانداران پروتکل‌های بهداشتی و دستور العمل ها را به خوبی بیان کنند.

کد خبر 4995490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha