۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۶

در چهارمحال و بختیاری؛

نیازمندان واقعی و آسیب دیدگان کرونا شناسایی شوند

 نیازمندان واقعی و آسیب دیدگان کرونا شناسایی شوند

شهرکرد- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: نیازمندان واقعی و آسیب دیدگان کرونا به درستی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی نکونام ظهر چهارشنبه در جلسه مسئولان گروه‌های جهادی مجری در رزمایش مواسات و کمک مومنانه با نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار داشت: نباید گرفتار امیال نفسی نفسانی و ضابطه بازی شد و اولویت را آشنایان و… قرار داد.

وی افزود: در طرح رزمایش کمک‌های مومنانه باید نیازمندان مورد توجه باشد که به راستی از نیازمندان واقعی و آسیب دیدگان کرونا بوده و دارای مشکل معیشتی باشند لذا شناسایی درست این اقشار از دغدغه‌های ما است و باید به شدت به این اقشار کمک شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: در مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه به راستی نهضت تعادل و احسان شکل گرفته که این هم از دغدغه‌ها است.

وی ادامه داد: حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن مرغ در استان وارد می‌شود که مقدار کمی نیست و اگر درست برنامه‌ریزی نشود همه در پیشگاه خداوند مسئول هستیم پس باید برای این میزان مرغ که حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده توجه کافی داشت تا به دست اهلش برسد و به گونه‌ای نباشد که حق مطلب ادا نشود زیرا حق الناس است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بیان کرد: باید در این زمینه وقت گذاشت و تلاش کرد تا به دست نیازمند واقعی برسد که این کار وظیفه کسانی است که در میدان حضور دارند که گروه‌های جهادی این افراد هستند.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی باید کاملاً شناسنامه‌دار بوده و مسئول هر گروه مشخص باشد و تقسیم وظایف و کارها به درستی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: گروه‌های جهادی باید به معنای واقعی یک گروه باشند و محدوده‌ها مشخص باشد و کار گروه‌ها دقیقاً رصد شود که آیا واقعاً به درستی توزیع صورت گرفته و با تکریم نیازمندان بوده یا خیر.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ادامه داد: به هم پیوستگی گروه‌ها نیز باید به صورتی باشد که کارها به شکل تمام عیار هماهنگ باشد و انتظار این است که تا این مسئولیت به نحو احسن انجام شود.

وی یادآور شد: در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه حدود ۴۰ میلیارد تومان در استان توزیع شد اما نیاز استان بالا است که باید کمک‌های بیشتری جذب شود و ما هم در تلاش برای جذب بیشتر هستیم.

وی ادامه داد: همین مقداری هم که تعلق می‌گیرد نسبت به آن مسئولیت شرعی قانونی و انسانی داریم که مسئولیت بزرگی است و آرام آرام این کارها قوت گرفته و توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد و تبدیل به یک مرکز بزرگ خیریه می‌شود که ظرفیت عظیم برای آینده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ادامه داد: این کمک‌ها در تمام شهرستان‌ها با هماهنگی دفاتر امام جمعه صورت گیرد و نشست‌هایی در این خصوص تشکیل می‌شود برخی افراد صورت خود را با سیلی سرخ کرده لذا باید آنها را شناسایی کرد و به آنان کمک کرد که فلسفه وجودی گروه‌های جهادی فراتر از کمیته امداد بوده و فراگیر است.

وی عنوان کرد: باید خانواده‌های آبرومند و نیازمند به درستی شناسایی شده و آبرومندانه به آنان کمک کرد به گونه‌ای که محرمانه باشد و کسی متوجه نشود پس فلسفه وجودی گروه‌های جهادی فراگیر عمل کردن است.

کد خبر 4997287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha