۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸

پژمانفر در اخطاری:

فروش اوراق سلف نفتی خلاف قانون است/قاضی‌زاده:مخالفت مجلس اعلام شد

فروش اوراق سلف نفتی خلاف قانون است/قاضی‌زاده:مخالفت مجلس اعلام شد

نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده مردم مشهد، گفت: رئیس مجلس اعتراض نمایندگان نسبت به موضوع پیش فروش نفت و انتشار اوراق سلف نفتی را در جلسه شورای عالی هماهنگی سران قوا مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی،گفت: برای همه ما محرز است که صرفاً یکسری مسائل خاص باید در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شود.

وی بیان کرد: در جلسات اخیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، بحث انتشار اوراق سلف نفتی مطرح شده این در حالی است که این مسئله باید در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نظرات رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسات سران قوا باید بر اساس نظرات نمایندگان مجلس باشد و وی باید نظر کلیت مجلس را در این جلسات، مطرح و نباید نظرات شخصی‌اش را بیان کند.

پژمانفر با اشاره به اینکه فروش اوراق سلف نفتی در بازار بورس ایرادات قانونی دارد، گفت: بر اساس اظهارات رئیس کل بانک مرکزی، ۵۲هزار میلیارد تومانی با انتشار اوراق بدهی، درآمد به دست می‌آید و همچنین فروش سهم دولت در قالب‌ صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF هم درآمد ایجاد می‌کند و با وجود این درآمدها، دولت دیگر کمبود بودجه ندارد و نیازی نیست که بخواهد از روش‌های دیگر درآمد خود را تأمین کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنزل شاخص بورس اظهار داشت: این مسئله به دلیل دخالت‌های نابجای دولت انجام شده و باعث ضرر و زیان مردم شده و بهتر است دولت کار خودش را انجام دهد و در امور مردم دخالت نکند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این اخطار گفت: اقتصاددانان کشور تذکرات زیادی درباره عملکرد بورس داده بودند، بر این اساس مسئله بورس، مسئله روز مجلس است و ما در حال بررسی لایحه دوفوریتی در این باره هستیم تا وضعیت بورس ساماندهی شود.

وی بیان کرد: شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، قانونی و دارای اختیارات مشخصی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قوانین نیاز به اصلاح داشته باشند، باید از مسیر مجلس شورای اسلامی طی شوند و دبیرخانه شورای هماهنگی سران قوا به جای آنکه موضوعات را به یک شورا ارجاع دهند باید به مجلس ارائه کنند تا با فوریت مورد رسیدگی قرار گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی درباره انتقاداتی که به رئیس مجلس می‌شود، گفت: گواهی می‌دهیم که رئیس مجلس جلسات متعددی با رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس برگزار کرده و همه موضوعات در این جلسه مطرح شده است.

وی بیان کرد: قالیباف در جلسه شورای هماهنگی سران قوا از نظر مجلس دفاع کرد و از آنجایی که مطلع بود که نگاه مجلس، مخالفت با فروش اوراق است، همین نظر را در شورای هماهنگی اعلام کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با وجود این، کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه‌ و بودجه مجلس به این مسئله ورود کرده‌اند تا بررسی‌های لازم را درباره مسائل مذکور در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 4999829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha