۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۴

مسئول هیئت‌الشهدا مشهد:

خانه‌ها را به حسینیه مجلس اباعبدالله (ع) تبدیل می‌کنیم

خانه‌ها را به حسینیه مجلس اباعبدالله (ع) تبدیل می‌کنیم

مشهد ـ مسئول هیئت الشهدا مشهد با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی متفاوت، گفت: قند و چای را در قالب بسته بندی ارائه می دهیم تا هر خانه یک حسینیه وآشپزخانه‌اش، آشپزخانه مجلس اباعبدالله (ع) شود.

حامد سلطانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آماده‌سازی برنامه‌های هیئت برای عزاداری محرم بیان کرد: برنامه‌های هیئت ما با توجه به شرایط کرونا در فضای باز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هیئت الشهدا در پارک کوهسنگی برگزار می‌شود و ازاین‌جهت دامنه مخاطبان خود را نسبت به قبل گسترده‌تر کرده‌ایم، افزود: افرادی همچون حجت‌الاسلام صاحبقرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حلوائیان، از اساتید حوزه، علیرضا دلبریان از راویان دفاع مقدس و سایر بزرگان و مداحان شاخص شهر دعوت کرده‌ایم.

مسئول هیئت‌الشهدا مشهد در خصوص برنامه‌های هیئت افزود: شعرخوانی، برپایی غرفه‌های مشاوره، پاسخ به سوالات شرعی، ویژه برنامه‌هایی برای جوانان ازجمله برنامه‌های پیش بینی شده برای مراسم امسال است.

وی با بیان اینکه ایستگاه صلواتی ما امسال به گونه متفاوتی برپا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا و معذور بودن از پذیرایی از مردم، در قالب کارتی که به شکل استکان و نعلبکی هیئت است، چای کیسه‌ای خشک بر روی آن و حبه‌های قند بسته‌بندی‌شده را پشت آن می‌چسبانیم تا هر خانه یک حسینیه شود و آشپزخانه هر خانه آشپزخانه مجلس روضه اباعبدالله (ع) شود.

سلطانی در ارتباط با به حداقل رساندن سرایت بیماری در مراسمات هیئت گفت: فاصله گذاری اجتماعی به‌صورت کامل رعایت می‌شود و ۷۰ خادم نیز در بدو ورود هر یک از عزیزان، اگر ماسک نداشته باشند به آن‌ها ماسک تقدیم می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای فاصله‌گذاری بر روی فرش‌ها از عکس شهدا استفاده کرده‌ایم، بیان کرد: هر روز مکان مجلس عزای حسینی را با الکل شستشو می‌دهیم، همه صندلی‌ها و فرش‌ها قبل از مراسم کاملاً ضدعفونی می‌شود و حتی بلافاصله بعد از اتمام جلسه و خروج افراد دوباره آنجا را ضدعفونی می‌کنیم و حتی صحبت کرده‌ایم که سرویس‌های بهداشتی پارک کوهسنگی هر نیم ساعت یک‌بار کاملاً ضدعفونی شود.

کد خبر 5001757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha