۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

یزد تا ۳ سال آینده با مدارس نا ایمن خداحافظی می کند

یزد تا ۳ سال آینده با مدارس نا ایمن خداحافظی می کند

یزد ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: با همراهی بسیار خوب خیران استان یزد، پیش بینی می کنیم ظرف سه سال آینده یزد اولین استانی باشد که با مدارس نا ایمن خداحافظی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی دانافر صبح امروز در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان یزد با حضور رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شیوع کرونا و رقم خوردن طولانی‌ترین تعطیلات تحصیلی که ممکن است همچنان ادامه داشته باشد، اظهار داشت: با شیوع کرونا یک حرکت جهادی در کشور ایجاد شد و یزد نیز از این قاعده مستثنی نبود و همه همکاران ما مسئولانه پیگیر امور شدند.

وی با بیان اینکه تحصیل و ارائه خدمات آموزشی در این شرایط، سبک مدیریتی خاصی را می‌طلبد، افزود: همکاران ما در این شرایط با کار مضاعف همه تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به کار گرفتند و در اداره کل گاهی در طول روز بین شش تا هشت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شد و روزهای بسیار پرکاری را پشت سر گذاشتیم.

دانافر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، معلمان و فرهنگیان نشان دادند که چه سرمایه‌های بزرگی هستند و در همه سطوح مسئولانه پای کار آمدند و کاری روی زمین نمایند، بیان کرد: خوشحالیم که استان یزد در این مسیر نیز خوش درخشید و البته نمی‌توان نقش وزارت آموزش و پرورش و معاونت‌های آن را نیز نادیده گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه راهبرد اصلی و محوری آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، عنوان کرد: هیچ برنامه‌ای در سطح مدارس و آموزش و پرورش استان اجرا نمی‌شود مگر اینکه پیوست سند تحول داشته باشد.

دانافر تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک اصل مهم است و روی آن مصمم هستیم و حتی در شرایط خاص شیوع کرونا نیز اجازه ندادیم که هیچ فعالیتی در هیچ عرصه‌ای روی زمین بماند و فقط شکل انجام کار عوض شده است.

وی همچنین اظهار داشت: بحث نظارت را نیز بسیار جدی دنبال می‌کنیم زیرا یکی از عوامل اصلی موفقیت آموزش و پرورش یزد، نظارت دلسوزانه و مدبرانه وزارت آموزش و پرورش در اجرای الگویی است که به این استان ارائه شده است.

دانافر با بیان اینکه هم دانش آموزان سختکوش و ساعی، هم خانواده‌های معتقد به تحصیل، هم معلمان دلسوز و هم مدیران پای کار و پیگیر داریم، افزود: خیران مدرسه ساز نیز در این میان به خوبی ظاهر شده‌اند و هفته‌ای نیست که در یزد یک افتتاح به دست خیران نیک اندیش اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: همانطور که با مدارس خشتی و بخاری‌های نفتی خداحافظی کردیم، اگر به همین فرمان جلو برویم، پیش بینی می‌کنیم در کمتر از سه سال آینده، اولین استانی باشیم که با مدارس نا ایمن خداحافظی خواهیم کرد و این امر در صورت تحقق، مرهون مشارکت خیران است.

کد خبر 5002634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha