۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد:

پوشش بهداشتی هیئات بزرگ همدان در قالب طرح نذر سلامت خادمان حسینی

پوشش بهداشتی هیئات بزرگ همدان در قالب طرح نذر سلامت خادمان حسینی

همدان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: پوشش بهداشتی هیئات بزرگ مذهبی در قالب طرح «نذر سلامت همراه با خادمان حسینی» امسال توسط اعضای کانون‌های جوانان جمعیت هلال احمر انجام می‌گیرد.

علی سنجربیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اعضای کانون جمعیت هلال احمر با هماهنگی مسئولین هیئات مذهبی و با رعایت هویت سازمانی نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌کنند، عنوان کرد: طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال در راستای آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان این مرز و بوم با منش انسان دوستانه امام حسین (ع) و یاران باوفایش انجام می‌گیرد.

وی گفت: اجرای این طرح به منظور انسجام بخشی و تسهیل روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری و نیز آشنایی هر چه بیشتر جامعه با اهداف و برنامه‌های جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.

سنجربیگی اضافه کرد: این جمعیت آماده است تا از ظرفیت خیرین در توسعه فرهنگ نذر ماسک و لوازم بهداشتی و تهیه و توزیع اقلام نذر شده در شعب این جمعیت در سراسر استان استفاده کند و خیرین می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه جمعیت هلال احمر محل سکونت خود، ماسک و اقلام نذری را برای توزیع در اختیار امدادگران و نجات گران قرار دهند.

وی گفت: تب سنجی و غربالگری افراد دارای علائم در هیئت‌های بزرگ، همکاری در نشانه گذاری برای تعیین فرایند فاصله استقرار عزاداران، همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم‌، راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله دو متری، ضدعفونی کردن دست‌های عزاداران، کنترل پوشش ماسک عزاداران و راهنمایی افراد بدون ماسک برای دریافت ماسک و نیز ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران از دیگر اقدامات اعضای کانون‌های جوانان شرکت کننده در این طرح خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: این اقدامات در قالب تیم‌های ۵ نفره (سه نفر برادر در قسمت برادران و دو نفر خواهر در قسمت خواهران) انجام وظیفه می‌کند و در تمام امور، رعایت احترام و نهایت تکریم عزاداران توصیه و تاکید می‌شود ضمن اینکه پوشیدن لباس فرم سازمان جوانان، شیلد و ماسک و شال سیاه برای اعضای تیم الزامی است و اعضا باید توصیه‌های آموزشی به عزاداران برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم در طول مدت برگزاری مراسم را مدنظر قرار دهند.

کد خبر 5004998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha