۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳

در بستر فضای مجازی؛

۲۰ جلسه سخنرانی ویژه بانوان اردبیل در ماه محرم برگزار می‌شود

۲۰ جلسه سخنرانی ویژه بانوان اردبیل در ماه محرم برگزار می‌شود

اردبیل- کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری ۲۰ جلسه سخنرانی خواهران مبلغه به مناسبت دهه اول ماه محرم در اردبیل خبر داد.

سارا حقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت عزاداری در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارا باوفایش، عنوان کرد: بزرگداشت ایام منتسب به ائمه بزرگوار، از جمله رسوم و آداب شایسته ای است که از دیرباز میان مسلمانان، مورد توجه بوده و هست، از این میان سید و سالار شهیدان و رهبر آزادگان، امام حسین (ع) آفتابی دیگر و بزرگی بس بهتر و بزرگ‌تر است که باید نام و یادش را به نیکی تمام، بزرگ داشت.

وی افزود: یکی از شیوه‌هایی که امامان (ع) برای زنده نگه داشتن نهضت حسینی به کار گرفته‌اند، برپایی مجالس سوگواری، گریستن و گریاندن برای مصیبت‌های جانسوز کربلا و یادآوری آن حادثه است که در ایام محرم در مناطق مختلف اردبیل نیز مراسم ویژه عزاداری در بزرگداشت قیام عاشورا در بین بانوان برگزار می‌شود که امسال بنا به محدودیت‌های ایجاد شده از شیوع ویروس کرونا، مراسم عموماً در فضای مجازی و یا در محل‌های روباز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به توصیه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل از سخنرانی ۲۰ مبلغه به مناسبت دهه اول ماه محرم در فضای مجازی خبر داد و افزود: امسال با توجه به شرایط به‌وجود آمده از انتشار ویروس کرونا، جلسات و برنامه‌های ماه محرم متفاوت‌تر از سال قبل و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نیز عموماً در فضای مجازی برگزار می‌شود.

حقی بیان کرد: اساتید و مبلغات با حضور در فضای مجازی، در ایام ماه محرم به ترویج معارف اسلامی، فلسفه قیام عاشورا، تاکید بر اتحاد و همدلی، دشمن شناسی و همچنین بیان پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازند.

وی به آدرس شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به فایل‌های سخنرانی مبلغات در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: علاقمندان می‌تواند با مراجعه به شبکه اینستاگرام و صفحه اختصاصی جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی اردبیل و نیز شبکه ایتا و واتساپ به‌نام کارگروه رسانه‌ای بانوان فرهیخته، به این سخنرانی‌ها دسترسی داشته و از مطالب ارائه شده بهره مند شوند.

کد خبر 5005952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha