۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳

زمان انتخاب واحد دانشگاه تربیت مدرس/ آغاز کلاس ها از ۲۹ شهریور

زمان انتخاب واحد دانشگاه تربیت مدرس/ آغاز کلاس ها از ۲۹ شهریور

براساس اعلام دانشگاه تربیت مدرس، انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای دانشجویان ورودی ۹۹-۹۸ و قبل از آن، از ۱۵ تا ۱۹ شهریور ماه خواهد بود و کلاس ها از ۲۹ شهریور آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت آموزشی دانشگاه با توجه به پیش بینی تداوم شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و ناممکن بودن آموزش حضوری دانشجویان در دانشگاه ها و همچنین توصیه نامه های وزارتین علوم و بهداشت در برنامه ریزی آموزشی سال تحصیلی و تاکید بر روش های نوین آموزش، برنامه آموزشی و تقویم نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را برای اجرا ابلاغ کرد.

انتخاب واحد از ۱۵ تا ۱۹ شهریور/ آغاز کلاس ها از ۲۹ شهریور

بر این اساس انتخاب واحد و آغاز نیمسال اول سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای دانشجویان ورودی ۹۹-۹۸ و قبل از آن، از ۱۵ تا ۱۹ شهریور ماه خواهد بود و کلاس های این گروه دانشجویان از ۲۹ شهریور شروع می شود. طبق تقویم مذکور حذف و تعویض دروس ۱۳ و ۱۴ مهرماه و پایان کلاس های این دسته از دانشجویان ۱۷ دی برنامه ریزی شده است.

پذیرش و آغاز کلاس های دانشجویان نو ورود به دلیل تعویق آزمون های ورودی دانشگاه ها در همه مقاطع تحصیلی منوط به زمان اعلام نتایج نهائی پذیرفته شدگان بوده و متعاقبا اعلام خواهد شد.

کلاس ها در ترم آینده غیرحضوری است

تشکیل کلاس ها در نیمسال تحصیلی جدید به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه رسمی آموزش الکترونیکی دانشگاه (LMS ) انجام می شود. با توجه به تعریف و ایجاد دروس نیمسال پیش رو برای کلیه اساتید در سامانه LMS دانشگاه، اعضای هیات علمی باید در اسرع وقت نسبت به تولید و بارگذاری محتوای دروس خود در این سامانه اقدام کنند.

حفظ سلامت دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه اولویت اصلی در همه برنامه ها و تصمیم گیریها است و صرفا در صورت تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و امکان حضور فیزیکی ایمن دانشجویان، کلاس های آموزشی به صورت حضوری و یا به صورت ترکیبی (حضوری- مجازی) برگزار خواهد شد.

راهکار دانشگاه برای دانشجویانی که به اینترنت دسترسی ندارند

در صورتی که برخی از دانشجویان به دلایلی همچون سکونت در مناطق کم برخوردار و عدم دسترسی به اینترنت، به هیچ عنوان نتوانند از خدمات آموزش الکترونیکی دانشگاه بهره مند شوند، به منظور رعایت عدالت آموزشی، باید محتوای دروس در قالب بسته های آموزشی تکمیلی تهیه و به نحو مقتضی در اختیار این دسته از دانشجویان قرار گیرد.

دروس ناتمام در نیمسال آتی جبران می شود

در خصوص دروس ناتمام و آسیب دیده از نیمسال گذشته (بویژه دروس عملی) باید در خلال نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ جبران شود و زمان اضافی از سوی اعضای هیات علمی برای رفع اشکال و بهبود یادگیری دانشجویان اختصاص یابد.

در همین راستا امکان سنجی اجرای دروس عملی به صورت مجازی (از قبیل ضبط دروس آزمایشگاه ها توسط استاد و شبیه سازی آزمایشات) و استفاده از کارگاه ها و آزمایشگاه ها با رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تنظیم مناسب زمان حضور برای پرهیز از تجمع همزمان دانشجویان و ضدعفونی کامل قسمت های مورد استفاده و تجهیزات قبل و بعد از استفاده دانشجویان و امکان معرفی دانشجویان غیربومی جهت گذراندن دروس عملی به صورت مهمان به سایر دانشگاههای نزدیک محل سکونت آنها بررسی شود.

کد خبر 5006006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha