۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴

مسئول هیئت کریم اهل‌بیت (ع) مشهد بیان کرد:

همراهی مردم در اهدای نذورات با شرایط کرونایی

همراهی مردم در اهدای نذورات با شرایط کرونایی

مشهد ـ مسئول هیئت کریم اهل‌بیت مشهد (ع) در خصوص نذر ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده گفت: ماسک و ضدعفونی کننده مورد نیاز امسال هیئت، توسط خیرانی که هر سال نذورات خود را به هیئت می دادند تأمین شد.

رضا فتحانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های هیئت کریم اهل‌ بیت (ع) مشهد بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه و ویروس کرونا که مقام معظم رهبری هم به رعایت پروتکل‌ها در مراسمات و حفظ سلامتی عزاداران حسینی بسیار تأکید داشتند، ما هردو این موضوع را باهم دیگر جمع کرده‌ایم و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مجلس عزاداری‌مان را برگزار می‌کنیم.

مسئول هیئت کریم اهل‌بیت مشهد (ع) در خصوص به حداقل رساندن سرایت بیماری در مراسمات گفت: مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک نذری برای عزاداران تهیه دیده‌ایم که هنگام ورود دست‌هایشان را ضدعفونی کنند و اگر ماسک به همراه ندارند، خادمین ما به آن ها ماسک می‌دهند.

وی با بیان اینکه امسال فضای بزرگ‌تر را برای برگزاری مراسم در نظر گرفته اند، اظهار کرد: خواهران در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نشانه‌گذاری‌هایی که بر روی فرش‌ها قرار دارد، می‌نشینند. آقایان نیز داخل حسینیه که محیط بزرگی است با رعایت فاصله‌گذاری قرار می‌گیرند. همچنین بعد از مراسم، مکان به‌طور کامل ضدعفونی می‌شود که اگر کسی ناقل بیماری بوده است، مکان پاک از ویروس باشد.

فتحانی افزود: حجت‌الاسلام فتحی، استاد حوزه علمیه قم سخنران مراسم است و  مهدی اکبرپور مداح اهل بیت (ع)، اجرای نوحه خوانی و مداحی را برعهده دارد.

وی با ابراز گله از صحبت های مسئولان وزارت بهداشت در خصوص ضرورت برگزاری مراسم در فضاهای باز، بیان کرد: عدم هماهنگی بین ستاد کرونا و وزارت بهداشت باعث ایجاد مشکلاتی در برگزاری برخی از مراسم عزاداری امسال شد.

مسئول هیئت کریم اهل‌بیت مشهد (ع) در خصوص نذر ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده گفت: الحمدالله خیرانی بودند که هرسال نذرهای مختلفی داشتند و امسال باتوجه به محدودیت نذورات، اعلام کردند که نذر ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده دارند و نیاز هیئت از این طریق تأمین شد.

وی بیان کرد: امسال خوشبختانه شهرداری مشهد هم برای برگزاری مراسمات و دسترسی به تجهیزاتی چون صندلی و فضای باز بسیار به ما کمک کرده‌ است و فضاهای مناسبی که استفاده نمی‌شده را در اختیار هیئات قرار داده است.

کد خبر 5007352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha