۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹

صدراعظم نوری:

معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸ خطر فرونشست زمین را به دنبال دارد

معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸ خطر فرونشست زمین را به دنبال دارد

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت معادن شن و ماسه منطقه ۱۸ دارای دو بعد تهدید و فرصت دانست و نسبت به توجه به خطرات این معادن از جمله فرونشست زمین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران با انتقاد از اختلالات سیستمی امروز شورای شهر، تاکید کرد: بعضی از اقدامات منطقه ۱۸ باید در اولویت قرار بگیرند تا رفاه بیشتری ایجاد شود.

وی با تشکر از اقدامات و خدمات مدیران منطقه گفت: در بزرگراه شهید بروجردی تنها ۴ معارض دارد که یکی از آن یک و نیم هکتار باغ یعقوبی است و جای تأسف است که از وسط باغ گذر می‌کند و انتظار می‌رود این ۴ قطعه به سرعت تهاتر شود.

وی گفت: البته بخش‌هایی از کار انجام شده و انتظار می‌رود بخش‌هایی همچون معاونت بودجه و برنامه‌ریزی نیز در شهرداری تهران و کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم کمک کنند تا هرچه زودتر این ۴ معارض در منطقه تهاتر شود و بزرگراه بازگشایی شود.

صدراعظم نوری اظهار داشت: ادامه بلوار بهار حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تقریباً ۱۵۰ متر مانده است لذا انتظار می‌رود بودجه‌ای اختصاص پیدا کند. در حقیقت حدود ۲۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه لازم است. همچنین طرح شهربانو در منطقه که از طرح‌های بسیار خوبی است می‌تواند ظرف چند ماه آینده به بهره برداری برسد و باید در اولویت قرار بگیرد و شورا و شهرداری نیز باید حمایت کنند تا این طرح‌ها به سرانجام برسند.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به معادن شن و ماسه منطقه ۱۸ اشاره کرد و افزود: این معادن علاوه بر اینکه یک ظرفیت هستند یک تهدید هم هستند و اگر به آنها پرداخته نشود با این همه برداشت و عمقی که پیدا کرده‌اند فرونشست‌هایی را در پی دارند که اگر مورد توجه قرار نگیرند شاهد اتفاقات ناگواری خواهیم بود و نمی‌توان اتفاقات به دنبال آن را کنترل کرد.

کد خبر 5007952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha